پیمان معادی: خارجی‌ها می‌دانند  در آثار ضد اخلاق و دین بازی نمی‌کنم
پیمان معادی با اشاره به حضورش در نمایش «در انتظار گودو» و تلاشی که برای به تصویر کشیدن درست شخصیت ولادیمیر در این اثر نمایشی داشته است، شخصیت ولادیمیر و استراگون را دلقک‌هایی دانست که سال‌هاست مهارت خنداندن را از دست داده‌اند.
پیمان معادی در بخشی از گفت و گویش با خبرگزاری مهر درباره بازی در پروژه‌های بین‌المللی و لزوم آموزش دیدن بازیگران در هر مقطعی که قرار داشته باشند گفت: نه آشنایی و رابطه و نه شرکت در فستیوال‌های بین‌المللی نمی‌تواند به معرفی شما در پروژه‌های خارجی کمک کند. حضور و موفقیت چشمگیر فیلم «جدایی نادر از سیمین» در خارج از کشور باعث دیده شدن من شد و باعث شد که بازی‌ام را خیلی بپسندند که این از شانس من بوده است.
هیچ‌کس نمی‌داند تعداد پیشنهادهای خارجی که رد می‌کنم خیلی بیشتر از پیشنهادهای داخلی است. رد کردن این پیشنهادها ربطی به مسائل اخلاقی و سیاسی ندارد، چون از همان ابتدا اعلام کردم که در این نوع فیلم‌ها بازی نمی‌کنم و آنها هم دیگر چنین فیلمنامه‌هایی را برای من نمی‌فرستند چون آنقدر حرفه‌ای هستند که وقتی مدیر برنامه شما بگوید این فرد فیلم‌های ضد اخلاقی، ضد دین و مذهب و مملکتش بازی نمی‌کند دیگر چنین آثاری را برایش نفرستند.
حضور در ایران و خارج از کشور برایم فرقی ندارد. بازی در فیلمی ایرانی، هالیوودی یا اروپایی باید از حداقل استانداردی که من در ذهن دارم برخوردار باشد. من از دنیای فیلمنامه به عرصه بازیگری آمده‌ام، دغدغه قصه و درام دارم پس اگر بخواهم دیده شوم با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی هم دیده خواهم شد. اگر عطش دیده شدن به هر شکل را داشتم نمی‌رفتم هفت ماه تئاتر تمرین کنم.