دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: شهردار خمینی شهر اصفهان گفت: تشکیل بورس سنگ ایران در خمینی شهر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم قدم اول این بورس امسال برداشته شود.
علی اصغر حاج حیدری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ واحد سنگبری در شهرک صنعتی محمودآباد است که مالک بیشتر آنها خمینی شهری هستند، افزود: نبود منطقه صنعتی باعث شده است صنعتگران جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند و خمینی شهر برای آنها تبدیل به خوابگاه شده است.
وی اظهار کرد: شهرداری خمینی‌شهر نزدیک به هشت میلیارد تومان بدهکار بود که ما برای رفع مشکلات این شهر در آغاز صرفه‌جویی‌ها در هزینه‌ها را در پیش گرفتیم چرا که می‌دانیم درآمد خوبی از صرفه‌جویی می‌توان به دست آورد.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری زباله و رفت و روب به سیستم شهرداری خمینی شهر برگشت و توانستیم ماهانه ۱۲۰ میلیون تومان در این بخش صرفه‌جویی کرده و سیستم رفت و روب شهر با این صرفه‌جویی عالی‌تر به نتیجه رسید.
شهردار خمینی شهر با بیان اینکه سه ماه پایان سال گذشته، ۳۰ درصد تخفیفی را که باید برای عوارض و حق و حقوق متعلق به شهر در نظر می‌گرفتیم اعمال کردیم، خاطر نشان کرد: امسال توانستیم از این طریق یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول به سیستم شهرداری خمینی شهر بازگردانیم که در نهایت شهرداری خمینی شهر در پایان سال ۱۳۹۲ عمده بدهی‌های خود را پرداخت کرد.
وی در مورد طرح‌های ترافیکی پیاده شده در این شهر افزود: خمینی شهر با توجه به اینکه یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است، حجم تردد آن بسیار است از این رو تاکنون ۱۵ طرح ترافیکی طراحی شده است که هشت مورد از آنها اجرا شده است.
حاج حیدری در مورد فعالیت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر در حفظ میراث فرهنگی این شهر گفت: چند اثر خوب در خمینی شهر است که بعضی از آنها را خود مردم هم نمی‌شناختند و اکنون علاوه‌بر استقبال خوب مردم خمینی شهر از این مجموعه‌ها، هفت هزار نفر از آنها بازدید کرده‌اند.
شهردار خمینی شهر با تاکید بر اینکه مشکلاتی که خمینی شهر دارد در شهرهای دیگر هم مشاهده می‌شود، اما بعضی از آنها را خودمان بزرگ کرده‌ایم، تصریح کرد: اگر بحث‌های ریز خمینی شهر بزرگ شود و از این شهر حمایت نشود، خمینی شهر سرریز مشکلات اصفهان می‌شود.
حاج حیدری در مورد برنامه‌های عمرانی این شهرداری برای سال ۱۳۹۳ گفت: به دنبال آن هستیم که پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم. بودجه امسال شهرداری خمینی شهر ۶۰ میلیارد تومان است.
شهردار خمینی شهر در مورد برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری خمینی شهر گفت: روال گذشته این بود که برنامه‌ریزی‌ها به صورت ریالی انجام می‌شد، اما امسال ریالی برنامه‌ریزی نخواهیم کرد و با برنامه‌ریزی فرهنگی کارها دنبال می‌شود.
وی در مورد الحاق خمینی شهر به اصفهان گفت: برای الحاق خمینی شهر به اصفهان زمینه را مساعد نمی‌بینیم، زیرا ذهنیت این است که این شهر ضعیف و فقیر است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با گشایش الحاق اتفاق بیفتد، زیرا خمینی شهر جدا از اصفهان نیست.