دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: ایجاد شهرک صنعتی در شهر زرینه در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 88 به استان کردستان به تصویب رسید و قرار شد در سال 92 راه‌اندازی شود، اما به‌دلیل مشکلاتی از جمله نبود آب مورد نیاز به تاخیر افتاد.
به درخواست اعضای شورا و شهرداری زرینه، زمینه بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان از شهرک صنعتی زرینه فراهم شد و در این بازدید مسائل و مشکلات و موانع بر سر راه ایجاد این شهرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه این شهرک قرار بود سال ۹۲ آماده واگذاری شود، گفت: به‌دلیل مشکلات منابع آب، راه‌اندازی این شهرک به تاخیر افتاد که با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی اوباتو مشکلات این شهرک نیز برطرف و آن را آماده واگذاری می‌کند. محمود قادرمرزی با بیان اینکه این شهرک با مساحت ۴۵ هکتار در قسمت غربی شهر زرینه واقع شده است، میزان پیشرفت فیزیکی آن را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: این شهرک از لحاظ موقعیت مکانی در بهترین شرایط قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اراضی این شهرک از محل اراضی ملی تامین شده است، افزود: دیگر نیازی به تملک و خرید زمین‌های این شهرک وجود ندارد و این مساله به تسریع در روند راه‌اندازی شهرک کمک شایانی می‌کند.
وی همچنین دسترسی آسان به این شهرک را از دیگر مزایای آن دانست و اظهار کرد: تولیدکنندگان راحت‌تر و کم هزینه‌تر می‌توانند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند.
قادرمرزی همچنین از انعقاد توافق‌نامه با سازمان فنی حرفه‌ای برای آموزش نیروهای کارآمد و ماهر در این شهرک خبر داد و گفت: قبل از راه‌اندازی شهرک، نیروی انسانی متخصص و ماهر جهت فعالیت در شهرک باید آموزش داده شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه تامین آب را بزرگ‌ترین مشکل شهرک صنعتی زرینه دانست و از شهرداری و شورای اسلامی شهر زرینه خواست که در زمینه تامین آب مورد نیاز شهرک تلاش کنند. در این بازدید اعضای شورای اسلامی و شهرداری زرینه چند منبع آبی را برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی زرینه پیشنهاد داده و اعلام کردند می‌توان از محل این منابع، آب مورد نیاز این شهرک را تامین کرد. کارشناس منابع آب شهرستان دیواندره نیز در این بازدید اعلام کرد: به‌دلیل ارتفاع زیاد و لایه‌های سنگی، حفر چاه عمیق در زرینه امکان‌پذیر نیست، اما از محل منابع آب رو زمینی که به صورت مستمر در ۴ فصل سال جاری است می‌توان آب مصرفی شهرک صنعتی را تامین کرد. شهردار زرینه نیز در این بازدید همکاری مجموعه شهرداری برای حمایت از راه‌اندازی این شهرک و حمایت از سرمایه‌گذاران را اعلام کرد. ناصح محمدخانی همچنین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی این شهرک اقدام کنند.