دنیای اقتصاد - زنجان: یک عضو شورای شهر زنجان بر لزوم تغییر رویکرد و نگاه مجموعه شهرداری زنجان به موضوع سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای روانی مثبت برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد.
سعید امیدی در این باره گفت: باید به این موضوع به عنوان یک اولویت مهم و جدی در شهرداری نگاه شود و از تمام ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده شود که در صورت ادامه روند کنونی جهشی در توسعه و آبادانی شهری شاهد نخواهیم بود.
وی ادامه داد: باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و
ساز و کارهای حمایتی برای سرمایه‌گذاری احصاء شود تا در اولین فرصت امکان برگزاری همایشی در خور‌ شان و نام زنجانی‌ها برای معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری شهری و متعاقب آن عقد قرارداد و اجرا شدن طرح‌ها فراهم شود.
امیدی اظهار کرد: قطعا اتخاذ این رویکرد در سال جاری می‌تواند بهبود امور و توسعه شهر را برای شهروندان ملموس‌تر کند؛ چرا که گفته می‌شود ظرفیت‌های علمی، تخصصی و مدیریتی بسیار بالا است. این عضو شورای شهر در ادامه درباره جاری‌سازی رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: این سیاست‌ها در کشور مستلزم تمرکز همزمان نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله مدیریت شهری بر مفاهیم کلی اقتصاد مقاومتی است.
به گفته امیدی، با این رویکرد و رسالت منطقه‌ای در قبال توجه ویژه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر و شهرداری در اولویت کاری خود، راهکارهای عملی در این حوزه را جست‌وجو و اجرا کند.
وی اقتصاد مقاومتی را، اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا و نیز پویا و پیشرو اعلام کرد و درباره مصادیق عینی و عملی اجرای این شکل اقتصاد در مدیریت شهری زنجان اظهار کرد: تلاش برای جلب مشارکت‌های مردم و جذب حداکثری سرمایه‌های خرد و کلان بخش خصوصی برای توسعه کارآفرینی‌، اجرای طرح‌های درآمدزا در سطح شهر از جمله سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت اماکن تفریحی، رفاهی، تجاری، خدمات، ساخت پارکینگ و مشارکت در حوزه تبلیغات عملی
شود.
توجه ویژه به مقوله افزایش بهره‌وری در بدنه ستاد و عملیاتی شهرداری از جمله کنترل و مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها به‌ویژه در طرح‌ها و نیز نظارت موثر بر عملیات و ساخت و سازها، ایجاد قابلیت درآمدزایی در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مطابق با بند سوم ابلاغی اقتصاد مقاومتی، از دیگر موضوعاتی بود که این عضو شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد.