وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مقامات اقتصادی چین، درخصوص توسعه سرمایه‌گذاری‌های موثر چین در زیرساخت‌ها و پروژه‌های اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کرد. به گزارش «ایسنا»، علی طیب‌نیا که در راس یک هیات از مقامات اقتصادی ایران هم‌اکنون در پکن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با وزیر دارایی چین، بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم طی کمتر از یک‌سال گذشته، از اهتمام همه‌جانبه دولت برای بسط و گسترش مناسبات با کشورهای آسیایی و به‌ویژه جمهوری خلق چین خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در گفت‌وگو با «لو جی وی»، با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پروژه‌های توسعه‌ای کشور، اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، حوزه مبادلات اقتصادی، ایران تمرکز خود را به کمک کشور به تامین انرژی به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای اقتصاد چین معطوف کند و از جانب دیگر، طرف چینی سرمایه‌گذاری خود را در پروژه‌های عمرانی کشورمان افزایش دهد. وزیر دارایی جمهوری خلق چین نیز با ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد ایران به این کشور، اظهار امیدواری کرد که این سفر، جهشی در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

لو جی وی، با اشاره به شناخت مطلوب و اشراف بالای وزیر اقتصاد ایران به مباحث فرهنگی و ظرفیت‌های اقتصادی کشور چین، این سطح از آگاهی و اشراف همه جانبه را فرصتی استثنایی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های موثرتر چین در زیرساخت‌ها و پروژه‌های اقتصادی کشور توصیف کرد.