شاتا- مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریالی از منابع طرح اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی خبر داد. رویا رفیعی افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات ریالی به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات طرح از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در حال حاضر تاییدیه قرارداد از سوی بانک مرکزی اخذ و اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به رقم کلی منابع تخصیصی، اعتبارات این محل عمدتا جهت خرید ماشین‌آلات و اتمام طرح‌های متوسط و کوچک صنعتی، با هدف تکمیل و تقویت زنجیره‌های تولید پرداخت می‌شود. رفیعی همچنین با بیان اینکه قرارداد عاملیت با بانک صنعت و معدن نهایی شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات مورد درخواست طرح‌ها پس از معرفی به بانک و تایید بانک یادشده در مدت زمان کوتاه، پرداخت خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: معرفی متقاضیان به بانک صنعت و معدن از اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت. به گفته رفیعی، تسهیلات یادشده با نرخ سود مناسب و از طریق قرارداد مشارکت مدنی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت. مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی معاونت برنامه‌ریزی متذکر شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب و ثبت درخواست تسهیلات احداث از محل منابع طرح اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل بررسی مرتبط با ثبت‌نام، بررسی و معرفی‌ طرح‌ها به بانک از طریق سامانه‌های الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

رفیعی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی همواره در اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۳ نیز پایش این طرح‌ها در دستور کار دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی خواهد بود.