با ثبات اقتصادی، پیش‌بینی صنایع هم ثبات پیدا کرده است و متوسط انحراف معیار پیش‌بینی سود بنگاه‌ها از آنچه محقق می‌شود، کاهش یافته و قابلیت اتکا پیدا کرده است. رئیس‌ هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در گفت‌و‌گو با «سنا»، در خصوص روند بازار سهام در ماه جاری و همچنین فصل مجامع گفت: با توجه به تصمیم مسوولان اقتصادی دولت، این روزها شاهد ثبات نسبی در وضعیت اقتصادی کشور هستیم و کشور از تلاطم‌های شاخص‌های کلان اقتصادی در گذشته که بسیاری از آنها غیر‌قابل پیش‌بینی بود، دور شده است.

علی اسلامی‌بیدگلی با تاکید بر اینکه این ثبات در روند عملکرد صنایع نیز تاثیر‌گذار است، گفت: با ثبات اقتصادی، پیش‌بینی صنایع هم ثبات پیدا کرده است و متوسط انحراف معیار پیش‌بینی سود بنگاه‌ها از آنچه محقق می‌شود، کاهش یافته و قابلیت اتکا پیدا کرده است.

وی با اشاره به انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه شرکت‌ها ادامه داد: با توجه به عملکرد خوب شرکت‌ها در ۱۲ ماه سال گذشته و همچنین افزایش قابلیت اتکا در صحت تحقق پیش‌بینی بودجه‌های سال ۹۳، پیش‌بینی می‌کنم به مرور زمان شاهد بهبود روند معاملات در بازار سرمایه باشیم.

استقبال از سهام در آستانه مجامع

اسلامی درباره روند معاملات بورس در فصل مجامع گفت: شرکت‌هایی که تقسیم سود بالا و P/E پایینی دارند به طور قطع در ماه‌های پیش‌رو، رشد بیشتری نسبت به بازار خواهند داشت.

وی پیش‌بینی کرد بازار سهام در اردیبهشت و خرداد ماه با روند خطی و آهنگ رشد منطقی حرکت کند، اما این رشد، مشروط به این است که سهامداران در کوتاه‌مدت دچار هیجان نشوند، به این ترتیب اگر رفتار منطقی در بازار حاکم شود رشد آرامی را شاهد خواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه همچنین درخصوص اصلاح بازار با کمک صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: اصلاح بازار نیازمند نقدینگی زیادی نیست و زمانی که بازار حتی با نقدینگی کمی حمایت می‌شود از نگرانی‌ها کاسته شده و همین کاهش نگرانی‌ها به بازار کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از افت‌های بازار که باعث فروش بی محابای سهام می‌شود، رفتارهای هیجانی است که تحلیلی در پشت آنها وجود ندارد، افزود: با حمایت از بازار این نگرانی‌ها و فضای هیجانی بازار کاهش پیدا می‌کند.

اسلامی‌بیدگلی در‌خصوص تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی در صنایع بازار سهام گفت: با توجه به اینکه جزئیات اجرای این طرح بارها اعلام شده است، بخش قابل توجهی از تاثیر آن بر صنایع از قبل، تحلیل و بررسی شده به‌طوری‌که عمده اثر اجرای هدفمندی در قیمت سهام مشاهده شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران پیشاپیش درباره تاثیر هدفمندی بر سهام قضاوت کرده‌اند، گفت: اجرای هدفمندی فقط اثر روانی کوتاه‌مدتی بر بازار خواهد داشت.