گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر دولت حماس در یک نشست مطبوعاتی مشترک با هیات اعزامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به غزه، پایان اختلاف میان گروه‌های فلسطینی را اعلام کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، پس از دو روز مذاکره میان حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در غزه، ظهر دیروز، چهارشنبه، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس، در کنفرانسی مطبوعاتی در غزه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تبریک به ملت فلسطین اعلام کرد اختلافات چندساله و جدایی میان گروه‌های فلسطینی دیگر به پایان رسیده است.

او گفت: «در زمانی که اسرائیل همچنان به دشمنی‌ها، بازداشت، سرکوب و محاصره ظالمانه غزه ادامه می‌دهد این واجب ملی است که ما اختلاف‌هایمان را کنار بگذاریم و با هم متحد باشیم.» هنیه ادامه داد: «طی ۲ روز مذاکره که در محیطی دوستانه برگزار شد، منافع ملی را در اولویت قرار دادیم و اختلافات را کنار گذاشتیم.»

در پایان اسماعیل هنیه از تلاش‌های مصر و دیگر کشورهای عربی برای برقراری آشتی میان گروه‌های فلسطینی تشکر کرد. هیات اعزامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این مذاکرات با ریاست عزام الاحمد به غزه رفته بود.

قرار است دو طرف، دولت ائتلافی تشکیل دهند. این نخستین باری نیست که فتح و حماس با یکدیگر سازش می‌کنند. این دو گروه عمده فلسطینی از سال ۲۰۰۷ تاکنون بارها با یکدیگر به تفاهم رسیده‌اند، اما این تفاهم هیچ‌گاه اجرایی نشده است.