مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه با ابراز تعجب از رفتار غیرمنطقی برخی شرکت‌های حقوقی‌ در قبال حمایت‌ صندوق از سهامداران، گفت: حقوقی‌ها اگر معتقدند سهام به سطح ارزشمند رسیده با این صندوق همراهی کنند، نه اینکه اقدام به فروش سهام کنند. بازگردانی حرفه‌ای می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش شاخص و قیمت‌سازی نیستیم، گفت: به برخی نمادهایی که در شرایط سخت نقدشونده نبوده‌اند، کمک کردیم. وی افزود: اینکه برخی عنوان می‌کنند که از چند نماد محدود حمایت کردیم، این موضوع درست نیست. مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه تاکید کرد:‌ روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت به تنهایی کار بازارگردانی ۳۲ نماد را انجام دادیم که در این میان شرکت‌هایی از صنایع مختلف مانند معدنی، پتروشیمی، پالایشی، شیمیایی، بانک‌ها و برخی نمادهای فرابورسی حضور داشتند؛ بنابراین در هر جای بازار که نیاز باشد، کمک خواهیم کرد. سنگینیان در پاسخ به برخی بی‌مهری‌ها در قبال صندوق و همچنین انتقاد‌های برخی شرکت‌های حقوقی و نگاه بدبینانه‌ به تزریق منابع به بازار، خاطرنشان کرد:‌ اکنون متاسفانه نگاه بدبینانه‌ای نسبت به صندوق ایجاد شده و به نظر می‌رسد ما را در مقابل خود می‌بینند اما باید تاکید کنم که صندوق توسعه بازار آمده که به کل بازار کمک کند. وی با اشاره به اینکه در اولین روز روی لیدرهای (نمادهای پیشرو) بازار اقدام به حمایت کردیم، گفت: اکنون این صندوق در راستای نقدشوندگی پرتفوی سهامداران اقدام می‌کند و دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه پول آوردیم که بازار را مثبت کنیم و دیگر اینکه در راستای بازارگردانی اقدام به خرید و فروش سهام کنیم. وی افزود:‌ دیدگاه دوم سیاست درستی است که صندوق در پیش گرفته و در نظر داریم به نقدشوندگی و بازارگردانی سهام کمک کنیم. سنگینیان گفت: به عنوان مثال سهام خودرو سه‌شنبه منفی شد اما تلاشی برای مثبت کردن آن نکردیم زیرا معتقدیم صندوق باید براساس رسالت خود به نقدشوندگی و روان بودن معاملات کمک کند.

اقدامات «صندوق» بلندمدت است

سنگینیان در پاسخ به این سوال که آیا صندوق در جریان حمایت از بازار روی سهام خاصی توجه دارد که بر اساس آن شاخص افزایش یابد، گفت: به طور قطع چنین رویکردی وجود ندارد زیرا از ابتدای حضور صندوق به صورت جدی در بازار تاکنون روی ۵۰ نماد عملیات بازارگردانی شده است و در این ۵۰ نماد از همه صنایع حضور دارند. وی همچنین تاکید کرد:‌ منابعی که در اختیار صندوق توسعه بازار است، متعلق به حقوقی‌ها است و قرار نیست در راستای منافع عده‌ای سهامدار و افراد خاص فعالیت کند.