افشین پیروانی گزینه جدی سرخ‌ها
وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس کماکان نامشخص است و در حالی که وزارت ورزش از روزهای پایانی سال 92 اعلام کرده بود که اعضای جدید هیات‌مدیره این باشگاه را معرفی می‌کند اما هنوز خبری از اعلام اعضای جدید نیست. به گزارش «ایسنا»، تازه‌ترین اظهارنظر در این رابطه در برنامه 90 و از سوی امیررضا خادم صورت گرفت. او گفت که اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس تا دوشنبه هفته آینده معرفی می‌شوند. هرچند با توجه به پیچیدگی‌های مدیریت پرسپولیس انتخاب افراد مناسب و راضی کردن آنها برای کار در شرایط کنونی بسیار سخت است. در همین زمینه در روزهای گذشته رفت‌وآمدهای زیادی به وزارت ورزش انجام شده و تعدادی از مدیران ورزشی و پیشکسوتان پرسپولیس به وزارتخانه رفته‌اند و مذاکراتی برای مدیرعاملی و حضور در هیات‌مدیره با آنها انجام شده است.

در این میان محمدرضا ساکت مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان یکی از گزینه‌های مورد نظر وزارت ورزش بود که در گفت‌وگوهای صورت گرفته وی نپذیرفت با شرایط وزارت ورزش در باشگاه پرسپولیس کار کند.
با این حال ساکت گزینه‌هایی را به امیررضا خادم پیشنهاد کرده که رایزنی و مذاکره با آنها ادامه دارد.
در حال حاضر افرادی مثل افشین پیروانی، حمید استیلی، جعفر کاشانی و محمد زادمهر از گزینه‌های حضور در هیات‌مدیره هستند. برای مدیرعاملی چند گزینه مثل ساکت، فایقی و افشین پیروانی مطرح بودند که در این میان ساکت و فایقی به پیشنهاد وزارت ورزش پاسخ منفی داده و مذاکرات فعلا با پیروانی به صورت جدی‌تری پیش رفته است.
گودرزی وزیر ورزش که خود از جامعه دانشگاهی وارد وزارت ورزش شده، برای انتخاب مدیرعامل تاکید زیادی روی تحصیلات گزینه‌ها دارد و به این دلیل که پیروانی دکترای تربیت بدنی دارد، گودرزی و سجادی با او مذاکره کرده‌اند و هر دو طرف منتظر رفع مشکلات مالی باشگاه و آغاز به‌کار برای فصل جدید هستند. هرچند پیروانی هم به آنها گفته که به‌کار در بخش فنی فوتبال و مربیگری علاقه بیشتری دارد، اما پاسخ قطعی را هنوز نداده است.
تغییر و تحولات در حالی صورت می‌گیرد که بدهی میلیاردی پرسپولیس مانعی بزرگ برای هر کدام از گزینه‌هایی است که پست مدیرعاملی به آنها پیشنهاد می‌شود؛ موضوعی که قطعا مدیریت بر این تیم را سخت می‌کند. در همین زمینه از وزارت ورزش خبر می‌رسد که مسوولان این وزارتخانه برای رفع این مشکلات دست به‌کار شده‌اند و با یکی، دو شرکت تولیدی نیز برای بحث اسپانسرشیپ پرسپولیس در فصل جدید به توافقاتی رسیده‌اند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده پس از منتفی شدن خصوصی‌سازی پرسپولیس در فصل جاری مسوولان وزارت ورزش به دنبال جذب اسپانسرهای قوی برای حمایت از پرسپولیس بودند و با چند شرکت مختلف وارد مذاکره شدند؛ اما در نهایت با توجه به اینکه قرار است دوشنبه هیات مدیره پرسپولیس معرفی شود، مسوولان وزارت ورزش با دو اسپانسر بسیار قوی به توافق اولیه رسیدند تا پرسپولیس را در فصل جاری با پرداخت هزینه‌های جاری حمایت کنند؛ البته این اسپانسرها در خصوص بدهی‌های قبل پرسپولیس هیچ گونه مسوولیتی را قبول نکردند و مشخص نیست با این شرایط چه بر سر بدهی‌های فصل گذشته خواهد آمد.