نوشته: Lee Colan ترجمه: مهدی سریرچی منبع: Inc رشد یک بنگاه ممکن است امری اختیاری باشد؛ اما تغییر اجتناب‌ناپذیر است. متاسفانه بیشتر بنگاه‌ها هنگام ایجاد تغییرات سازمانی دچار ناکامی می‌شوند. ازآنجاکه دیر یا زود شما نیز ملزم به ایجاد تغییراتی در کسب‌و‌کارتان خواهید شد، این ۱۰ نکته را به خاطر داشته باشید تا احتمال موفقیت تغییرات سازمانی (و رشد کسب‌و‌کارتان ) را بیشتر کنید. ۱. تقاضا برای انجام کار الف در حالی که پاداش‌ها برای انجام کار ب است. مطمئن شوید سیستم و فرآیند کاری سازمان با رفتارهای مطلوب در یک راستا قرار داشته باشند. به‌خاطر داشته باشید همیشه رفتاری را که تشویق می‌کنید، بیشتر تکرار می‌شود.

۲. برنامه‌ریزی اشتباه. تحلیل اشتباه در برنامه‌ریزی مساوی است با عدم انجام کار. بنابراین از ابتدا، تحلیل دقیق داشته باشید، مشکل را بیابید، آن را بهبود ببخشید و این کار را تکرار کنید.

۳. به سمت تغییرات کوچک گرایش داشته باشید. روی گام‌های منفرد، کوچک و باموفقیت سریع تمرکز کنید تا پیروزی‌های بزرگ و بلندمدت کسب کنید.

۴. تشکیل گروه‌های آزاد و غیررسمی. ارتباطات سریع و دائمی به اعضای تیم کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تر اتخاذ کنند و نسبت به سازمان احساس مالکیت بیشتری داشته باشند.

۵. جزئیات درسرساز هستند. در سطح استراتژیک مرتب روی مفاهیم بحث نکنید. با روشن شدن رئوس برنامه کلی، از پرداختن به جزئیات در این سطح اجتناب کنید.

۶. برای تغییرات شما پیشقدم باشید. رهبری را در دست بگیرید و در انجام تغییرات اولین نفر باشید.

۷. جمله «پرسنل ارزشمندترین منابع ما هستند» را همیشه به‌خاطر داشته باشید. تغییرات پایدار معمولا به پرسنل بستگی دارند. حتی بهترین نرم‌افزارهای کاربردی نیز وقتی کارآیی دارند که پرسنل آنها را نصب کنند، به‌کارگیری آنها را آموزش ببینند و به درستی از آنها استفاده کنند.

۸. فقدان دلیل قانع‌کننده برای تغییر. حتی بهترین برنامه‌ریزی‌ها باید یک داستان قوی پشت سرشان داشته باشند که از آنها حمایت کند. داستان شما باید بتواند پلی بین چالش‌های امروز و روشنی‌های فردا ایجاد کند.

۹. انرژی و منابع خود را صرف غلبه بر موانع تغییر کنید. از پشتیبان‌هایتان حمایت کنید و اجازه دهید دیگران به اختیار خودشان از شما دنباله‌روی کنند.

۱۰. به یکباره درون آب سرد شیرجه نزنید. اگر به جای تغییر بخش‌هایی که احتیاج به تغییر دارند، کل سیستم را تغییر دهید، خرابی‌های ایجاد شده شما را در دستیابی به اهداف جدید ناکام خواهند گذاشت.