گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه بیمه آسیا با حضور ۴۰/۹۶ درصد سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی روز سه‌شنبه ۲۰/۳/۱۳۹۳ برگزار و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ این شرکت به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، دکتر ابراهیم کاردگر نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با استناد به گزارش ارائه شده به مجمع و سهامداران، با تاکید بر روند رو به رشد تولید حق بیمه در سال ۱۳۹۲، گفت: تولید حق بیمه در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۶هزار میلیارد ریال شد که نسبت به سال ۱۳۹۱، با ۶۷/۱۶ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به افزایش ۳۴/۳۴ درصدی پرداخت خسارت در سال ۱۳۹۲، اظهار کرد: شرکت بیمه آسیا در سال ۱۳۹۲ بالغ‌بر ۱۰هزار و ۴۸۷میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران خود و زیان‌دیدگان پرداخت کرده است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره بیمه آسیا با تصریح نسبت خسارت ۶۵ درصدی بیمه آسیا در سال ۱۳۹۲، بیان کرد: پرداخت خسارات معوق و خسارت پرونده‌هایی که آرای آنها صادر شده، تلاش درجهت پرداخت خسارت‌های دیه در سال ۱۳۹۲ و ایفای تعهدات بخش اعظم بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز طرح قدیم، دلایل افزایش نسبت خسارت در سال ۱۳۹۲ است.

دکتر ابراهیم کاردگر در ادامه با مقایسه درآمد سرمایه‌گذاری بیمه آسیا در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۱ از رشد ۶۰ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری بیمه آسیا در سال ۱۳۹۲ خبر داد. مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به سهم ۷/۹ درصدی بیمه آسیا از کل بازار بیمه کشور و ۷/۱۷ درصدی از بازار بیمه خصوصی اظهار امیدواری کرد که سهم بیمه آسیا از صنعت بیمه کشور در سال ۱۳۹۳ سهم دو رقمی خواهد شد. در ادامه آقای مهدوی نیا، معاون مالی، اقتصادی و منابع انسانی بیمه آسیا با ارائه دلایل و مستندات قانونی پاسخگوی بند‌های قانونی حسابرس بود.

تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ بیمه آسیا به اتفاق آرای حاضران بخش بعدی مجمع عمومی عادی سالانه بیمه آسیا بود که در ادامه براساس مصوبات مجمع و با توجه به پیش‌بینی سود ۸۷ ریالی برای هر سهم، مقرر شد مبلغ ۲۲ ریال سود به‌ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شود.