برج آزادی به مرکز موزه‌های کشور  تبدیل می‌شود

نشست مشترک مسوولان بنیاد رودکی، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و میراث فرهنگی به‌منظور ساماندهی و مرمت میدان و برج آزادی، در کتابخانه برج آزادی برگزار شد. به گزارش «ایلنا»؛ حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دراین نشست با تاکید بر سه هدف تست هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی در شهر تهران گفت: میدان آزادی وعده‌گاه انقلابی بوده است که بزرگ‌ترین تجمع در دهه فجر در آن رخ می‌دهد و از این منظر دارای هویت ملی نیز هست.

بهرام جمالی، مدیرعامل بنیاد رودکی با بیان اینکه از نظر کالبدی برج آزادی باید بستر فعالیت‌های غرب تهران باشد؛ گفت: به‌دلیل مشکلات عمرانی موجود، انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در برج آزادی با بحران مواجه شده است، این درحالی است که اگر تعامل لازم صورت بگیرد، برج آزادی به قطب فرهنگی در غرب تبدیل می‌شود.

جمالی با اشاره به ظرفیت تاریخی و فرهنگی برج آزادی اظهار کرد: اگر مشکل دسترسی شهروندان به برج حل شود، این برج می‌تواند به قطب گردشگری و فرهنگی تبدیل شود.

وی مشکلات عمده برج آزادی را بحث تاسیسات، آبریزش و قدمت بنا عنوان و تصریح کرد: باتوجه به مرکزیت فرهنگی برج آزادی مساله دسترسی به برج تبدیل به یک معضل شده است، اما با توجه به اهمیت این مرکز فاخر و تاثیرگذار فرهنگی نیازمند تعامل در عرصه مدیریت شهر برای حل مشکلات آن هستیم.

رئیس برج آزادی بااشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۸۰۰ بازدیدکننده از برج آزادی داریم، تاکید کرد: اگر هم‌افزایی و تعامل جدی باشد و خروجی‌ها از روی کاغذ به عمل تبدیل شود، تعداد بازدیدکننده در این برج به ۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس برج آزادی از تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی خبر داد و گفت: براساس آن برج آزادی به مرکز موزه‌های کشور تبدیل می‌شود، به‌طوری‌که از هر موزه مهم کشور یک ویترین در برج آزادی قرار می‌گیرد تا گردشگران بتوانند با بازدید از برج آزادی نمای کلی از میراث موزه‌ای ایران پیدا کنند.