طی یک اقدام عجیب در باشگاه استقلال قرارداد یک بازیکن فسخ شد تا با بازیکن جدید قرارداد بسته شود. باشگاه استقلال اعلام کرد به‌صورت توافقی قرار داد احمد جمشیدیان با این باشگاه فسخ شده است تا شرایط برای اضافه شدن یعقوب کریمی به این باشگاه مهیا شود.

در این خصوص رضا عابدینی، دبیر هیات فوتبال استان تهران با تایید فسخ قرارداد جمشیدیان گفت: آنها نامه فرستادند و گفتند نام جمشیدیان را از فهرست خارج می‌کنیم. حتما او راضی بوده که باشگاه اسمش را از لیست خارج کرده است.وقتی نامه به دست ما رسیده یعنی او راضی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر یک بازیکن راضی نشود و قراردادش را هم فسخ نکند در آن صورت تکلیف چیست، گفت: در آن صورت آقای یعقوب کریمی ضرر می‌کند؛ چون او جزو سهمیه آزاد بازیکنان استقلال به حساب می‌آید.در صورتی که جمشیدیان نامه فسخ را امضا نکند و باشگاه استقلال هم نخواهد از سهمیه بازیکن آزاد خود استفاده کند در آن صورت قرارداد یعقوب کریمی با استقلال فسخ می‌شود.

طبق آیین‌نامه جدید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال یک باشگاه در طول یک فصل تنها می‌تواند قرارداد یک بازیکن را به‌صورت یکطرفه فسخ کند و در صورتی که قرارداد بازیکن دیگری به‌صورت یکطرفه از طرف باشگاه فسخ شود، آن باشگاه به مدت یک سال از فعالیت‌های نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.