دنیای‌اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: استاندار همدان گفت: سال گذشته تعداد ۲۱ هزار شغل در استان ایجاد شد. محمدناصر نیکبخت در نخستین نشست خبری خود با اشاره به آمار اشتغال منفی ۵ هزار نفری استان در سال گذشته افزود: در سال ۹۲ تعداد ۲۱ هزار اشتغال ایجاد و در عوض ۲۶ هزار نفر از شغل خود بیکار شدند که این موضوع بیانگر اشتغال منفی ۵ هزار نفری است.

وی در ادامه با قرائت نامه مدیرکل تامین اجتماعی استان در خصوص اشتغال بیمه‌شدگان استان تصریح کرد: تا فروردین ماه سال‌جاری تعداد بیمه‌شدگان اجباری روندی کاهشی داشته، اما در ماه اردیبهشت یک‌هزار نفر بیمه شده اجباری نسبت به ماه قبل افزایش یافته و به تعداد ۱۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در خردادماه سال‌جاری نیز با رشد یک‌هزار نفری بیمه‌شدگان اجباری آمار اشتغال به ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است. نیکبخت از رایزنی خود با بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: در این مذاکرات با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی که واحدهای آنها یا تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، صحبت شد و به سمت تعیین تکلیف حرکت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دو واحد فولاد ویان و فامنین، پتروشیمی ملایر، پتروشیمی ابن‌سینا و پتروشیمی هگمتانه از طرح‌های بزرگی است که در استان ایجاد می‌شود، گفت: پتروشیمی هگمتانه سه ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت در شرایط بحرانی و تنگنایی طرح تحول نظام سلامت را اجرایی می‌کند، افزود: اجرای این طرح در هیچ‌کدام از دولت‌های قبل و بعد از انقلاب سابقه نداشته، چراکه به سمتی حرکت کرده‌ایم که بیمار در بیمارستان و مراکز درمانی به جز درد بیماری، درد هزینه‌های گزاف را نداشته باشد. وی به اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان فرشچیان توسط وزارت بهداشت خبر داد و عنوان کرد: وزارت بهداشت برای تجهیز این بیمارستان نیز ۳۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد داد.