مهر: براساس دعوت‌نامه‌هایی که به تازگی از سوی سایپا برای ثبت‌نام‌کنندگان تیبا هاچ‌بک ارسال شده، این خودرو ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. این دعوت‌نامه‌ها درحالی به تازگی از سوی گروه خودروسازی سایپا برای ثبت نام‌کنندگان تیبا هاچ‌بک در مهرماه سال گذشته ارسال شده، که قرار بر این بود این خودروها، اواخر سال گذشته به مشتریان تحویل داده شود. بر همین اساس، مبلغ سود مشارکت یک میلیون و ۱۷ هزار تومان در نظر گرفته شده و جریمه تاخیر نیز یک میلیون و ۶۲۵هزار تومان لحاظ شده است. در کنار این، ۴۰۰ هزار تومان هم تخفیف به مشتریان داده شده است.

این دسته از مشتریانی که هم‌اکنون دعوتنامه دریافت خودروها به دستشان رسیده است، مهرماه سال گذشته ثبت نام کرده بودند.

احتمال کاهش واردات خودرو

ایسنا: به‌رغم رشد ۱۵۵ درصدی واردات خودرو در فصل بهار سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته این احتمال می‌رود که از تابستان سال‌جاری واردات خودرو به کشور کاهش یابد. در حالی که واردات خودروی سواری به تولید ملی در این زمینه ضربه می‌زند و ممکن است باعث تضعیف تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولات تولید داخل شود، بخشی از مردم معتقدند که عدم‌واردات خودرو باعث نوعی انحصارگرایی در بازار خودرو و به تبع آن افزایش قیمت‌ها در کنار کیفیت پایین خودروها خواهد شد.

در عین حال سرپرست معاونت نوسازی ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور ماه گذشته از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد.

محمد حیدری با اشاره به مصوبه هیات دولت درخصوص الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده به میزان مصرف خودروهای وارداتی جهت اخذ مجوز شماره گذاری، گفت: بر این اساس تمامی واردکنندگان خودروها از ۲۶ خردادماه امسال موظف شدند به جای پرداخت هزینه گواهی اسقاط خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند. به گفته حیدری خودروهای وارداتی زیر ۶ لیتر مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر نیازمند اسقاط یک خودرو فرسوده، ۶ تا ۱۰ لیتر، چهار خودرو فرسوده و ۱۰ لیتر به بالا، ۶ خودرو فرسوده است.

در گذشته واردکنندگان به جای ارائه برگه اسقاط، هزینه مربوطه را به حساب ستاد تبصره ۱۳ واریز می‌کردند؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که به دلیل اجباری شدن ارائه برگه اسقاط خودرو برای واردات، فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات کند شود.