چگونه خش روی گوشی موبایل را از بین ببریم

آی تی ایران: برخی از کرم‏های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax، ۳M Scratch یا Swirl Remover می‏توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند. چه به خاطر وجود یک کلید در داخل جیب شما یا از روی اتفاق صفحات نمایش یا بدنه تلفن‏های ما می‏توانند قربانی خط و خش باشند. با این حال به خاطر این خط و خش‏های اعصاب خرد کن نمی‏توان هزینه سنگینی برای تعویض صفحه نمایش یا بدنه پرداخت یا آن را به متخصصان حرفه‏ای تعمیر گوشی (که البته در ایران تعداد زیادی از آنها را پیدا نمی‏کنید) سپرد. راه حل دیگری هم هست؟ بله.

در اینجا شما را با هشت راه حل برای از بین بردن خش‏های کوچک روی صفحات نمایش و بدنه موبایل آشنا می‏کنیم. پیش از آغاز این مراحل تلفن همراه خود را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید از احتمال آسیب دیدن دستگاه بر اثر تماس با مایعات جلوگیری کنید.

۱- خمیردندان

بله درست می‏بینید خمیردندان (نه خمیردندان‏های ژله‏ای) می‏توانند در از بین بردن خش و خطوط موثر باشند. روش کار به این گونه است: - یک مقدار کم از خمیردندان را روی یک تکه لباس یا پارچه کتان تمیز بمالید- به آرامی و برای حرکات گردشی آن را روی صفحه نمایش بکشید تا خش‏ها محو شوند. - با یک پارچه مرطوب خمیردندان را از روی صفحه نمایش پاک کنید.

۲- کرم از بین برنده خش ماشین

برخی از کرم‏های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax، ۳M Scratch یا Swirl Remover می‏توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند. فقط مراقب باشید به آرامی این کار را انجام دهید.

۳ - کاغذ سمباده

استفاده از کاغذ سمباده یک روش نسبتا تهاجمی ولی موثر برای از بین بردن خش و خطوط است، اما عمدتا این روش برای خش‏های پشت یا بدنه گوشی مورد استفاده قرار می‏گیرد. برای تاثیر این روش استفاده از یک کاغذ سمباده مناسب بسیار ریز و فشار بسیار کم آن به صفحه نمایش ضروری است. با این حال استفاده از کاغذ سمباده‏های نامناسب یا استفاده نادرست از این روش عملا می‏تواند باعث ایجاد خش‏های بیشتری روی صفحه نمایش هم بشود، بنابراین اگر به صحت عملکرد این روش و کاغذ سمباده مناسب مطمئن نیستید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.

۴- جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می‏توانید خطوط روی گوشی را از بین ببرید. روش کار به این شکل است:‏ مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را به‌هم بزنید تا یک حالت خمیری‌شکل به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش‏ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید.

۵- پودر بچه

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالا آن را به آرامی روی خش‌ها بمالید و سپس تمیز کنید.

۶ - روغن سبزیجات

برای خش‏های کوچک و نه‌چندان واضح مقداری روغن سبزیجات واقعا می‏تواند معجزه کند.

۷ - پولیش

استفاده از پولیش‏هایی چون Brasso و Silvo کار پرریسکی است و می‏تواند حتی لایه کوتینگ صفحه نمایش را کاملا از بین ببرد، بنابراین ریسک این را کار متوجه باشید.