معاون هنری وزیر ارشاد در حالی به هنرمندان معترض تئاتر، وعده تسویه حساب تا پایان شهریور را داد که اهالی تئاتر، خواستار پرداخت معوقات حداکثر تا ۱۵ روز آینده شده بودند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از گرد هم آمدن هنرمندان سه‌شنبه ۳۱ تیرماه مقابل مرکز هنرهای نمایشی حسین طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نیز برای شنیدن سخنان هنرمندان از آنان خواست در تالار رودکی حاضر شوند. هنرمندان مایل بودند علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد هم در جمع آنان حاضر شود که مرادخانی درخواست دیدار با نمایندگان هنرمندان را مطرح کرده بود. بعد از پافشاری حاضران بر حضور مرادخانی در جمع آنان، معاون هنری وزیر ارشاد هم در تالار رودکی حاضر شد.

مرادخانی سخنان خود را با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت بودجه معاونت هنری آغاز کرد: «وقتی ما مسوولیت را پذیرفتیم وضعیت بدهی‌ها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید ۱۰ میلیارد بدهی بپردازیم. براساس صحبت‌هایی که با آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشتیم ایشان پرداخت چهار میلیون تومان از بدهی‌ها را پذیرفتند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.»

هنرمندان حاضر در پایان این تجمع بیانیه‌ای را امضا کردند که در پایان جلسه به این شرح قرائت شد: «۱- تسویه مطالبات گذشته حداکثر تا ۱۵ روز آینده، ۲- عقد قرارداد با گروه‌های نمایشی از آغاز تمرین تا اجرا، ۳- به‌روز‌رسانی تعرفه قرارداد تیپ، ۴- رعایت عدالت در تقسیم امکانات و سالن‌های تئاتری.» در پایان این بیانیه هم تاکید شد در صورت پیگیری نکردن و انجام نشدن خواسته‌ها، هنرمندان تئاتر ناچارند تجمع بزرگ‌تری برگزار کنند.