مجمع عمومی عادی سالانه بانک ایران زمین با حضور ۵۴ درصد از صاحبان سهام برگزار شد و صورت‌های مالی این بانک به تصویب رسید. همچنین سهامداران بانک تصویب کردند که از مجموع ۱۴۸ریال سود شناسایی‌شده به ازای هر سهم، ۱۰۰ ریال سود تقسیم شود.

در این مجمع که به ریاست دکتر امیر حسنخانی برگزار شد، موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان حسابرس اصلی برگزیده شد. همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌های کثیر الانتشار بانک انتخاب شدند.

در این مجمع سید‌کمال سید‌علی مدیرعامل بانک ایران زمین با ارائه‌ گزارشی از عملکرد این بانک، به تبیین اهم اهداف و برنامه‌های آتی بانک در سال جاری از جمله جلب رضایت هرچه بیشتر ذی‌نفعان بانک، تکمیل فرآیند نقل‌و‌انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی مولی الموحدین به بانک در چارچوب توافق‌های فی‌مابین، تمرکز ویژه بر کارکنان کلیدی و در نظر گرفتن مکانیزم‌های توسعه و بهبود برای آنان، توسعه زیر‌ساخت‌های مناسب به‌منظور جذب مشتریان ارزنده، افزایش درآمدهای غیرمشاع، انجام فعالیت‌های ارزی، ایجاد بانکداری شرکتی و افزایش کارآیی و بهره‌وری بانک پرداخت.

مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: به‌رغم مطلوب نبودن سهم بانک ایران زمین از بازار پول کشور، مانده سپرده‌های تودیع شده در شعب بانک ایران زمین در پایان سال ۱۳۹۲ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد. این در حالی است که سپرده‌ها در نظام بانکی حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

همچنین با لحاظ کردن تسهیلات انتقالی تعاونی مولی‌الموحدین میزان افزایش تسهیلات اعطایی بانک ایران زمین در این زمان۵۹۱ درصد بوده است.

وی از رشد ۱۵۲ درصدی جمع دارایی‌ها و رشد ۱۲۵ درصدی درآمدهای مشاع این بانک در سال ۱۳۹۲ خبر داد و افزود: تعداد کارت‌های صادره این بانک، تعداد مشتریان بانکداری مجازی و تعداد مشتریان دارای تلفنبانک به ترتیب ۲۱۲، ۲۱۷ و ۷۸ درصد رشد داشته است که نشان‌دهنده مقبولیت خدمات بانک در عرصه خدمات بانکداری الکترونیک برای مشتریان نسبت به سال قبل است.

سید‌علی در ادامه به افزایش سرمایه بانک ایران زمین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه از مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۴هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران انجام پذیرفت و پس از اخذ تایید مراجع ذی‌ربط نهایتا درتاریخ ۲۷ اسفند ماه گذشته به ثبت رسید. وی افزود: با این سرمایه نسبت کفایت سرمایه بانک به ۱۴ درصد بالغ شد.

وی به تدوین برنامه‌های استراتژیک در حوزه امور بین‌الملل و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط برای کارکنان و مدیران این بانک اشاره کرد و افزود: پیگیری لازم از بانک مرکزی به‌منظور اخذ مجوز فعالیت‌های ارزی در جریان است.