اعتراض میلیونی ایران به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه

گروه خبر: سی‌و‌ششمین سالگرد روز جهانی قدس دیروز در شرایطی در سراسر ایران برگزار شد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هجدهمین روز متوالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها روز پنج‌شنبه با هدف قرار دادن یک مدرسه متعلق به سازمان ملل که تعدادی زن و کودک به آنجا پناه برده بودند، فاجعه‌ای دیگر را رقم زدند. روحانی: ساکتان در برابر جنایات صهیونیست‌ها شرمندگان تاریخند

اعتراض میلیونی ایران به جنایات صهیونیست‌ها

اقشار مختلف مردم ایران اما در روز قدس امسال، برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند. در این میان علاوه‌بر مردم، گروه‌های مختلف سیاسی، شخصیت‌های کشوری و لشکری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ازجمله، حسن روحانی رئیس‌جمهورو وزرای کابینه یازدهم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه و... نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در راهپیمایی امسال روز قدس، علاوه‌بر آنکه اقدامات رژیم صهیونیستی را یک توطئه ضدانسانی و نسل‌کشی خواند، در سخنانی منتقدانه، مجامع بین‌المللی را برای دست‌یافتن مردم فلسطین به حقوق خود، قابل اتکا ندانست؛ او با بیان اینکه مردم فلسطین نمی‌توانند با تکیه کردن به مجامع بین‌المللی، به حقوق حقه خودشان دست پیدا کنند، گفت: «ساکتان در برابر این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و شرمنده خواهند بود و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد.»

روحانی تاکید کرد: «انسان‌های بی‌گناه و کودکان کشته می‌شوند و آنها یا ساکت هستند یا از جانی حمایت می‌کنند و این چیزی نیست که تاریخ آنها را فراموش کند.» رئیس‌جمهوری همچنین از ضرورت اتحاد دنیای اسلام در برابر جنایات صهیونیست‌ها سخن گفت و تاکید کرد: «همه دنیای اسلام باید به‌صورت متحد امروز را روز خشم، تنفر، وحدت و ایستادگی علیه اسرائیل اعلام کنند.»

به گزارش «ایرنا»، روحانی در آخرین جمعه ماه رمضان امسال با تاکید بر اینکه اسرائیل باید بفهمد سلاح‌های گذشته نمی‌تواند آنها را برای ادامه اشغالگری نگاه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد، تصریح کرد: اولین خواست جهانیان این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود، آتش و خون تمام شود، حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند. رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، به پا خاستن همه دنیای اسلام را ضرورتی برای این کار خواند و با تاکید بر اینکه آن روزی می‌توانیم در برابر متجاوزان پیروز شویم که مسلمانان ید واحد باشند، گفت: امیدوارم همه مسلمانان دنیا احساس کرده باشند که امروز در برابر اسرائیل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.

ازسوی دیگر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در راهپیمایی دیروز روز قدس و در میان خبرنگاران، بااشاره به صدها شهید و هزاران مجروح در بمباران‌های رژیم صهیونیستی به غزه گفت: «آمریکایی‌ها این بار بی‌سابقه و علنی حمایت خود را اعلام کرده‌اند؛ بی‌حیایی سیاسی در عرصه بین‌المللی به‌وجود آمده و دولت‌های غربی هم حمایت می‌کنند به نحوی که دبیرکل سازمان ملل در اسرائیل اظهار همدردی با اسرائیل می‌کند و حرفی از رژیم صهیونیستی نمی‌زند.» در این میان، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را شریک در جرائم رژیم صهیونیستی خواند و به خبرنگاران گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده نفاق و دورویی کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است که ندای حقوق بشر سر می‌دهند.

کمک‌های دارویی ایران به غزه در انتظار مجوز مصر

در این راهپیمایی، همچنین محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: جنایت رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه جای هیچ تاملی برای سازمان‌های بین‌المللی باقی نگذاشته است که با این حرکات به عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت و مصادیق بارز جنایات ضد انسانی برخورد کنند و بیش از این حیثیت جامعه بین‌المللی را خدشه‌دار نکنند.به گزارش «ایسنا»، وزیر امور خارجه درباره کمک‌های انسان دوستانه ایران به غزه نیز گفت: «این کمک‌ها آماده ارسال به غزه است. با دولت مصر تماس گرفته‌ایم، ‌هواپیمای کمک انسان‌دوستانه ایران که کمک دارویی ارسال کند و مجروحان و بیماران را برای مداوا به ایران منتقل کند آماده است. امیدواریم دولت مصر هرچه سریع‌تر برای مجوز پرواز اقدام کند.» او درباره اعزام نمایندگان مجلس به غزه نیز گفت: فعلا فقط امکان ارسال کمک‌ها وجود دارد.

قطعنامه روز قدس: محو اسرائیل همچنان اولویت اول جهان اسلام است

راهپیمایی روز قدس امسال نیز با صدور قطعنامه‌ای به پایان رسید.

راهپیمایان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند که ملت ایران از هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی در راستای تحقق آرمان مقدس حضرت امام و رهبر معظم انقلاب برای آزادی قدس شریف دریغ نخواهد کرد و همچنان در تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را اولویت اول جهان اسلام می‌دانیم و یگانه راه مقابله با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب‌الله و حماس می‌دانیم.

سردار سلامی:

خانه به خانه شما را تعقیب کرده، انتقام خواهیم گرفت

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز، در جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس و در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: «سرانجام جهان اسلام گورستان آمریکا، اسرائیل و سران کشورهای مرتجع خواهد بود. خانه به خانه شما را تعقیب خواهیم کرد و انتقام خون شهدایمان را خواهیم گرفت و فلسطین دیگر آرام نخواهد نشست.»

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین سلامی، با اشاره به اینکه عصر آغاز پایان رژیم صهیونیستی فرا رسیده است، گفت: امروز می‌بینیم که چگونه سلاح‌های مقاومت توانسته در گوشه‌ای از جهان اسلام ماجرای غم‌انگیز حملات رژیم صهیونیستی را مدیریت کرده و ابتکار عمل در صحنه جدید را به‌دست گیرد، این در شرایطی است که برخی دولت‌های حاکم در کشورهای همسایه عرب صدای ناله و فریاد کودکان فلسطینی را می‌شنوند و می‌توانند با دوربین‌های خود، ویرانی، آوارگی و کشتار مردم فلسطین در غزه را مشاهده کنند، اما وجدان‌های خوابیده و دنیاطلب آنها و نیز ترس از رژیم صهیونیستی باعث شده ملت مظلوم فلسطین در محاصره باقی بمانند. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برخی حکام عرب در امتداد استراتژی آمریکا همه تلاش مالی و تسلیحاتی خود را به‌کار گرفته اند، گفت: جنایاتی که امروز در غزه می‌بینید و پدران و مادرانی که فرزندان خود را زیر آوار گم می‌کنند، محصول مشترک سیاست آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجعی است که دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا هستند.

او با اشاره به اینکه موازنه قدرت به سمت اسلام تغییر کرده است، افزود: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که شما جامعه‌ای بی‌ریشه هستید، نه سرزمین، نه نژاد، نه تاریخ و نه هویتی ندارید، درخت بی‌ریشه‌ای هستید که به شکل تصنعی توسط انگلیس کاشته شدید. سلامی همچنین تاکید کرد: همان‌طور که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران و ملت‌های شریف جهان اجازه نداده‌اند طعم یک پیروزی شیرین از کام آمریکا پایین رود، از امروز منتظر پیروزی‌های بزرگ‌تری خواهیم بود تا سرانجام جهان اسلام گورستان آمریکا، اسرائیل و سران کشورهای مرتجع بوده و پرچم اسلام در جهان برافراشته شود. صلاح‌ زواوی سفیر فلسطین نیز سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران در روز جهانی قدس بود.

اعتراض میلیونی ایران به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه