نشریه هیل در گزارشی تحلیلی با اشاره به تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت که مخالفان با مذاکرات هسته‌ای ایران تمدید آن را یک شکست تلقی می‌کنند، اما واقعیت این است که تمدید این مذاکرات نتیجه بردبرد برای ایران و آمریکا داشت. به گزارش «ایسنا»، به نوشته هیل، نشریه کنگره آمریکا نوشت: «پس از تمدید این مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران هنوز محدود است و ما زمان اضافه برای کار روی حذف هرگونه احتمال تولید سلاح هسته‌ای در ایران به دست آورده‌ایم.» قانونگذاران در واشنگتن باید با دیپلمات‌هایمان در وین همکاری کنند و از هرگونه اقدام که می‌تواند موجب تضعیف این مذاکرات شود پرهیز کنند. در ادامه این گزارش آمده است: «ما اکنون به نقطه عطف در دیپلماسی آمریکا در خاورمیانه رسیده‌ایم. از نظر مردم آمریکا همکاری با پروسه‌های دیپلماتیک بهتر از این است که وارد یک جنگ پرهزینه و خونبار دیگر در خاورمیانه شویم.»

دیپلماسی درحال حاضر منافعی را به همراه داشته است. این دیپلماسی توانسته است امنیت آمریکا را با جلوگیری از وقوع یک جنگ دیگر بالا ببرد. همچنین در طول ۶ ماه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ بازرسان بین‌المللی قادر بودند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را راستی‌آزمایی کنند و شاهد کاهش ذخیره مواد هسته‌ای ایران و عدم ساخت و ساز یک تاسیسات هسته‌ای جدید در این کشور باشند.

اکنون ثابت شد مخالفان این مذاکرات که می‌گفتند ایران از توافق اولیه برای افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده‌اش استفاده می‌کند اشتباه کرده‌اند. ادامه اجرای توافق اولیه میان ایران و گروه ۱+۵ سبب شد تا برنامه هسته‌ای ایران محدود شود و تحت مراقبت‌های شدید قرار گیرد. آمریکا و هم‌پیمانان بزرگ در سراسر جهان اکنون در آستانه دستیابی به یک توافق جامع با ایران هستند که مانع از دستیابی این کشور به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای می‌شود.

همان‌طور که مقامات امنیت ملی بی‌شماری در آمریکا و اسرائیل اذعان کرده‌اند، جنگ علیه ایران نمی‌تواند اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را حل کند. در حقیقت یک جنگ با ایران برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به ایران ثابت خواهد کرد که تنها راه برای دفاع از خودش ادامه برنامه هسته‌ای است. رئیس سابق موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی پیش‌تر گفته بود که حمله به ایران احمقانه‌ترین چیزی است که من تاکنون شنیده‌ام. این نشریه آمریکایی در ادامه یادآور شد: «آمریکا با دستیابی به توافق با ایران اطمینان خواهد یافت که تهدید هسته‌ای این کشور از بین می‌رود و اکنون رهبران ما باید به اندازه کافی عاقل باشند تا از این فرصت تاریخی برای تقویت امنیت ملی آمریکا و افزایش ثبات در خارج از این کشور استفاده کنند.»

پیروزی‌های دیپلماتیک بخشی ضروری در قوانین آمریکا است. حمایت از ادامه این مذاکرات امنیت ما را حفظ خواهد کرد و ما را از جنگ دور نگه خواهد داشت از این رو کنگره باید این مساله را به رسمیت بشناسد و برای سود بردن از این فرصت و دستیابی به یک پیروزی دیپلماتیک تلاش کند.