ایسنا: معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریک انتخاب رئیس‌جمهور عراق نوشت: «او کاری بس طاقت‌فرسا در برابر خود دارد.» حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: «رئیس‌جمهور عراق انتخاب شد و سوگند یاد کرد. به ایشان صمیمانه تبریک می‌گوییم، اما در شرایط فعلی معنای این سوگند چیست؟» نماینده معرفی شده از سوی ایران برای سازمان ملل در ادامه به تشریح این سوگند پرداخته و نوشته است: رئیس‌جمهور عراق سوگند یاد کرد تا: از وحدت مردم و یکپارچگی عراق در برابر تهدیدات و تجزیه دفاع کند؛ چه این خطرات از سوی برخی اکراد باشد و چه از طرف بعضی سنیان و داعشی‌ها.

از قانون اساسی عراق دفاع کند؛ چه برخی اصول آن از سوی برخی اکراد پایان یافته تلقی شده باشد و چه بعضی سنیان خواهان تغییرات اساسی در آن باشند.

امنیت، ثبات، آرامش و رفاه مردم عراق را فراهم نماید؛ چه از سوی برخی اکراد در کرکوک تهدید شود و چه از طرف داعش در موصل و شهرها و مکان‌های دیگر باشد.

از اقوام و مذاهب و ادیان دفاع نماید؛ چه مسیحیانی باشند که در موصل به آنها ظلم شده است و چه شیعیان تلعفر و یا سنیان تکریت و قبایل و اقوام ترکمن و...

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، او همچنین نوشته است: «معنای این پیام و آن سوگند این است که رئیس‌جمهوری عراق کاری بس طاقت‌فرسا در برابر خود دارد و البته تجارب مبارزاتی و دانش او این امکان را به‌طور کامل فراهم آورده است.»