دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۷۲۴ هزار نفر از جامعه شهری و روستایی استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند. کیومرث فلاحی، تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان را ۲۳۰ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۳۲ هزار و ۱۱۰ نفر مستمری بگیر اصلی (اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده) از مزایای بلندمدت این سازمان بهره‌مند هستند.

فلاحی تصریح کرد: هر ماه حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون صورت می‌گیرد تا از بروز هرگونه تخلف و تضییع حقوق بیمه‌شدگان پیشگیری به عمل آید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه حدود ۳۴ میلیارد تومان بدهی معوقه نزد بیمه‌پردازان دارد که پرداخت نکرده‌اند و این موضوع یکی از چالش‌های سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان است. وی در ادامه افزود: شعبه ۴ در فردوسی شهر کرمانشاه و شعبه روانسر نیز در سال ۹۲ افتتاح شد و شعبه ماهیدشت و دالاهو هم در دستور کار امسال است.

فلاحی فرار بیمه‌ای را از مهمترین دغدغه‌های این سازمان دانست و گفت: بسیاری از کارگرانی که دستمزد بالا دریافت می‌کنند در لیستی که به تامین اجتماعی می‌دهند حقوق خود را کمتر از مقدار واقعی درج می‌کنند که این کار هم باعث می‌شود بیمه شده با حقوق کمتری بازنشسته شود و هم درآمد تامین اجتماعی کاهش یابد.

در ادامه، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در تشریح عملکرد سال ۱۳۹۲ ابراز کرد: در سال گذشته بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار بار از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی بهره‌برداری کردند.

دکتر سیامک سهرابی در خصوص عملکرد سال گذشته مدیریت درمان تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه (س) تامین اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بخش سرپایی بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و در بخش بستری ۲۱ هزار نفر به مراکز ملکی این سازمان مراجعه کرده‌اند، افزود: در بیمارستان حضرت

معصومه (س) تعداد زایمان‌های طبیعی انجام شده حدود ۴ هزار مورد و تعداد سزارین ۳۱۰۰ مورد به ثبت رسیده که در مجموع نسبت به سال قبل ۸ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به ۱۰۲۴ مرکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: سال گذشته واحد اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان به بیش از ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار نسخه سرپایی و بیش از ۷۴ هزار نسخه بستری رسیدگی کرده است. دکتر سهرابی در پایان از تصویب ساخت ۳ درمانگاه در شهرستان‌های سنقر، پاوه و جوانرود خبر داد و افزود: خدمت به بیمه‌شدگان و مردم در تیم مدیریتی (صف و ستاد) سازمان تامین اجتماعی شتاب فزاینده‌ای گرفته و مهم‌ترین رسالت سازمان ارتقای رضایتمندی بیمه‌شدگان و تحقق عدالت در دریافت خدمات درمانی مناسب و بهینه است.