گروه بین‌الملل: یک روز پس از اعلام وضعیت ورشکستگی برای کشور آرژانتین، کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری این کشور در این‌باره گفت: «امروز و همزمان با ۳۱ ماه ژوییه، ما اینجا هستیم و زندگی در این دنیا ادامه دارد. این همان چیزی است که همه ما در آرژانتین می‌گوییم خبر بسیار خوبی است. ماه آگوست آغاز می‌شود و همه ما می‌توانیم به زندگی خود همان‌طور که سال‌های گذشته گذرانده‌ایم در کشورمان ادامه دهیم.» به گزارش یورو نیوز، براساس حکم دادگاهی در ایالات متحده آمریکا، آرژانتین موظف به بازپرداخت مبلغ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار به دو نهاد مالی است که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ میلادی با کاهش میزان بدهی‌های آرژانتین موافقت نکردند و خواهان دریافت صد در صد طلب خود شده بودند.

مقامات آرژانتینی تا پایان روز چهارشنبه فرصت داشتند تا با این نهادهای مالی به توافق برسند؛ اما با شکست مذاکرات این کشور برای دومین بار طی دوازده سال گذشته در وضعیت ورشکستگی قرار گرفت.

آکسل کیسیلوف، وزیر اقتصاد آرژانتین نیز در واکنش گفت: «کسانی هستند که مایلند درباره ورشکستگی حرف بزنند بدون آنکه بدانند موضوع چیست. آنها باید با قراردادها بیایند و توضیح دهند که چگونه ممکن است ما ورشکسته باشیم.»

آرژانتین با داشتن ۲۹ میلیارد دلار ذخایر ارزی قادر به بازپرداخت بدهی یک و نیم میلیارد دلاری خود است؛ اما مقامات این کشور نگران هستند که با تسویه یکجای بدهی‌هایشان، دیگر طلبکاران نیز خواهان بازپرداخت صددرصد طلب خود شوند. در این صورت میزان بدهی‌های آرژانتین به رقم ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.