آتش‌بس غزه نقض شـد

گروه بین‌الملل: تنها ساعاتی پس از آغاز آتش‌بس سه روزه در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی این توافق را نقض و چندین نقطه در نوار غزه را گلوله باران کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به شرق رفح، واقع در نوار غزه و به‌ویژه ناطق«النصر»،«المطار»،«البلبیسی» و«البیوک» دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی شهید و۴۰۰ تن مجروح شدند. این حملات پس از آغاز آتش‌بس در ساعت ۸ صبح روز جمعه روی داد و عملا نقض آشکار آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها به شکل یک‌جانبه محسوب می‌شود. درهمین حال وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مرزی در جنوب غزه توافق آتش‌بس را نقض کرده است. حملات رژیم صهیونیستی به غزه در پی ناپدید شدن یک نظامی صهیونیست در رفح آغاز شده است که گمان می‌رود توسط گروه‌های مقاومت ربوده شده باشد. گروه‌های مقاومت فلسطینی تایید کرده‌اند که یک نظامی صهیونیست را در گذرگاه کرم ابو سالم در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی ربوده‌اند. رژیم صهیونیستی در پیامی به سازمان ملل ابلاغ کرده است که به دنبال ناپدید شدن یک نظامی اسرائیلی در رفح، توافق آتش‌بس ‌را ملغی می‌داند و حملات خود به غزه را از سر گرفته است.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از ریاست تشکیلات خود گردان فلسطین نیز خواسته است تا پیش از آغاز هرگونه مذاکره آتش‌بس، اقدامات لازم را برای بازگرداندن نظامی ربوده شده اسرائیلی انجام دهد. در همین راستا، مصر نیز که قبلا از گروه‌های فلسطینی دعوت کرده بود برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره سفر کنند، پس از انتشار خبر اسارت یک افسر عالی رتبه اسرائیلی، دعوت خود را پس گرفت و به گروه‌های فلسطینی ابلاغ کرد که به قاهره نیایند. گفته شده حملات وحشیانه صبح دیروز به دلیل عملیات بی‌سابقه گردان‌های قسام در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم در جنوب باریکه غزه بوده است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شبکه دوم اسرائیل گزارش داد که حرف و حدیث‌ها در مورد یک عملیات بسیار خطرناک است و در عملیات قسام ده‌ها نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند و تا به این لحظه نیز درگیری‌های بسیار شدیدی میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی در جریان است. از سوی دیگر، شبکه دهم اسرائیل نیز اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی به وقوع پیوسته و اکنون از عملیات بزرگ و خطرناکی در این منطقه سخن گفته می‌شود. منبع مذکور اشاره کرد که گروهی از مبارزان قسام از یکی از تونل‌ها در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم بیرون آمده و نیروهای اسرائیلی حاضر در این منطقه را غافلگیر کردند و شدیدا با آنها درگیر شدند. این در حالی است که بالگردهای دشمن به‌طور گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند و با تیراندازی گسترده درصدد جلوگیری از ادامه عملیات قسام هستند.

از سوی دیگر، گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که صبح دیروز (جمعه) عملیات نفوذ بی‌سابقه‌ای را به خطوط پشتی دشمن انجام داده و منزلی را که شمار زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی در آنجا حضور داشتند، هدف قرار داده است.

قسام دیروز در بیانیه‌ای تصریح کرد: عملیات بی‌سابقه‌ای را راس ساعت ۶:۳۰ صبح دیروز به اجرا گذاشتیم و به پشت نیروهای دشمن که به سمت منطقه ابو الروس در شرق رفح پیشروی کرده بودند، نفوذ کردیم و گروهی از مبارزان ما نیروهای دشمن را که در داخل منزلی پناه گرفته بودند با موشک‌های تاندوم هدف قرار دادند که به دنبال آن دشمن صهیونیستی این منطقه را شدیدا و به طرز جنون آسایی بمباران کرد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که قسام عملیات بی‌سابقه و بزرگی را به اجرا گذاشته و ضربه بسیار سختی به نیروهای اسرائیلی وارد کرده است. با وجودی که این منابع هنوز به طور رسمی هلاکت یا اسارت نظامیان صهیونیست را اعلام نکرده‌اند، اما شیوه واکنش دشمن صهیونیستی و شلیک ۷۰۰ موشک به این منطقه که دست کم شهادت ۱۰۰ فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر دیگر را در پی داشته، بیانگر شدت ضربه‌ای است که قسام به این رژیم وارد کرده است. در همین راستا، دشمن صهیونیستی به نماینده سازمان ملل اعلام کرده است که آتش‌بس شکسته شد و ارتش به حملات خود علیه باریکه غزه ادامه خواهد داد.

برخی منابع صهیونیستی از اسارت یک افسر عالی رتبه و حتی چند نظامی دیگر و هلاکت ده‌ها نیروی صهیونیست در عملیات بی سابقه قسام خبر داده‌اند.