فیلم‌های اکران عید فطر توانسته‌اند این‌روز‌ها چراغ گیشه‌ را پر رونق‌تر از قبل کنند تا جایی‌که تقریبا همه فیلم‌ها در بسیاری از سالن‌های سینما تا نیمه‌های شب سانس فوق‌العاده داشته‌اند. فروش فوق‌العاده «رد کارپت» و آغاز امیدوارکننده «کلاشینکف»
امیر قطبی (از دفتر پخش فیلمیران) در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره آخرین وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران بیان کرد: این فیلم تا پنج‌شنبه شب (نهم مردادماه) به فروش نزدیک به دو میلیارد تومان رسیده و استقبال مردم از این فیلم همچنان فوق‌العاده است.
او خاطرنشان کرد: این فیلم طی 34 روز نمایش در تهران یک میلیارد و 350 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 580 میلیون تومان فروش داشته است که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود. این پخش‌کننده همچنین درباره فروش «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی هم گفت: فروش این فیلم هم طی یک هفته گذشته بسیار خوب بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
قطبی در ادامه توضیح داد: «کلاشینکف» طی ۹ روز اکران در تهران ۳۱۵ میلیون تومان و طی ۶ روز اکران در شهرستان‌ها ۱۴۵ میلیون تومان بلیت فروخته است. طبیعتا فروش ۴۶۰ میلیون تومان در حدود یک هفته برای یک فیلم، فروشی خیلی خوب محسوب می‌شود. امیر قطبی در پایان سخنانش درباره وضعیت نمایش این دو فیلم در سانس‌های فوق‌العاده سینماها نیز اظهار کرد: طبیعتا با توجه به استقبال مخاطب در چند روز گذشته، هر دو فیلم در سانس‌های فوق‌العاده به نمایش درآمدند. به عنوان مثال، پنج‌شنبه شب (۹ مردادماه)، «رد کارپت» و «کلاشینکف» تا نیمه‌های شب در سانس‌ ویژه سینماهای آزادی، ایران، ملت، زندگی، ماندانا و شکوفه مخاطب داشتند. به گفته این پخش‌کننده، هر یک از دو فیلم «رد کارپت» و «کلاشینکف» اکنون در کل کشور، ۵۰ سینما برای اکران در اختیار دارند.


«امروز» رضا میرکریمی در تهران 200 میلیونی شد
شرکت نورتابان هم اعلام کرده است که فروش فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی تنها در سینماهای تهران به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است.
این فیلم تنها در یک روز (پنج‌شنبه ۹ مردادماه) در سینما آزادی حدود ۸ میلیون تومان فروش داشته و در سینما «استقلال» هم ۳میلیون و پانصد هزار تومان بلیت فروخته است.
نکته جالب توجه این است که به‌دنبال استقبال مخاطبان از این فیلم سینماهای اکران‌کننده، در تهران و شهرستان‌ها، سینماهای اصفهان، کرج، اهواز، سنندج، کاشان، تبریز، یزد و... نیز به جمع سالن‌های اکران‌کننده این فیلم پیوستند.
همچنین در روزهای تعطیلی، نمایش فیلم «امروز» در تهران به سانس فوق‌العاده کشیده شده و سینما «فرهنگ» برای اولین‌بار، سانس ۱۲تا ۲نیمه شب را به‌دلیل استقبال گسترده مخاطبان به این فیلم اختصاص داد. در سینما «آزادی» هم سانس ساعت ۲تا ۴ صبح برای فیلم در نظر گرفته شد و فیلم در سینما استقلال هم در سانس ویژه ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ نیمه شب روی پرده رفت.


160 میلیون تومان برای«فرشته‌ها با هم می‌آیند»
غلامرضا فرجی (مسوول پخش حوزه هنری) هم درباره آخرین وضعیت استقبال مخاطبان از «فرشته‌ها با هم می‌آیند» گفت: با توجه به اینکه «فرشته‌ها با هم می‌آیند» یک فیلم خانوادگی است، توانسته در روزهای گذشته که تعطیل بوده است با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود و شاهد افزایش جدی تعداد مخاطبان فیلم بودیم.
وی ادامه داد: فروش این فیلم در روز دوشنبه این هفته 5/15 میلیون تومان، سه‌شنبه 5/22 میلیون تومان، چهارشنبه 5/23 میلیون تومان و پنج‌شنبه 23 میلیون تومان بوده است که امیدواریم این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.
مسوول پخش حوزه هنری خاطرنشان کرد: به‌طور کلی فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در ۹ روز اکران در ۱۶ سینمای تهرانی ۱۲۰ میلیون تومان بوده است. همچنین فروش فیلم طی چهار روز اکران در ۱۰ شهر به ۳۵ میلیون تومان رسیده است. به‌طور کلی مجموع فروش این فیلم به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است. غلامرضا فرجی در پایان ابراز امیدواری کرد که روند صعودی استقبال مخاطبان از «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به‌عنوان یک فیلم خانوادگی مفرح ادامه داشته باشد.


«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و سانس‌های فوق‌العاده در اکثر سینماها
اکبر شاپوری (پخش‌کننده «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران») هم در گفت‌وگویی بیان کرد: استقبال مردم از «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» فوق‌العاده بود و در روز‌های گذشته فروش قابل توجهی را تجربه کردیم. شاپوری همچنین درباره آخرین آمار فروش این فیلم گفت: فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تا پنج‌شنبه شب و در ۹ روز اکران در ۲۰ سینمای تهران به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است.