ایسنا نوشت: علی مطهری در واکنش به صحبت اخیر محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، مبنی‌بر «دلیلی برای رفع حصر وجود ندارد»، در نامه‌ای به اژه‌ای یادآور شد که «امام علی(ع) خوارج را تا زمانی که دست به سلاح نبرده بودند از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و آزاد بودند که حتی پای منبر ایشان انتقاد و اعتراض کنند.» وی در بخشی در این نامه نوشته است: فرموده‌اید: «موسوی و کروبی به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کرده‌اند، جان مردم را به خطر انداختند و در فتنه برخی کشته شدند که اینها در این مسائل شریک هستند و تا زمانی که جبران و توبه نکنند و در مقابل ظلمی که کردند، اقدامی انجام ندهند چرا باید رفع حصر شوند؟»

خلاصه حرف شما این است که اگر توبه کنند، بخشیده می‌شوند. این منطق نه با عقل سازگار است و نه با شرع. توبه مربوط به رابطه انسان با خدا و جبران حق‌الله است و با توبه، حق‌الناس جبران نمی‌شود. اگر واقعا تنها عامل خسارات مالی و جانی پدید آمده این دو نفر هستند و طرف مقابل هیچ نقشی در آن نداشته است، چرا باید با توبه آنها از جرمشان گذشت؟

در بخش دیگری از نامه مطهری آمده است: اگر قرار باشد قانون اساسی و عدالت و مصالح اسلام و مردم را کنار بگذاریم و به «استحسانات من عندی» عمل کنیم همین می‌شود و هرکسی می‌تواند دیگری را در حصر قرار دهد.

امید است جنابعالی که دلسوزی‌تان برای انقلاب اسلامی برای همه روشن است و به‌طور‌کلی دستگاه قضایی موضوع فتنه را با تدبیر و عمل به قانون برای همیشه حل کند.