ایرنا نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطره نویسی ۱۲ مرداد سال ۱۳۶۷ نوشته است: آقای جمشیدی مسوول آمار [وزارت] برنامه و بودجه آمد و برنامه آمارگیری وضع کشاورزی را توضیح داد و برای انجام آن کمک خواست که از سربازان دیپلم استفاده کنند. آقای [جواد] منصوری از وزارت خارجه آمد. درباره لزوم امیدوار کردن غربی‌ها و آمریکایی‌ها به آینده روابط بهتر با آمریکا و موافقت با ملاقات با هیأت ژاپنی که به همین منظور به ایران می‌آید و لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بندهای قطعنامه صحبت کرد.

آقای [محمدصادق] خلخالی [رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس] آمد. از ضربه شدید بر منافقین در عملیات مرصاد اظهار خوشحالی داشت. آقای [محمدباقر] ذوالقدر و جمعی دیگر از اعضای قرارگاه رمضان آمدند. از تحیّر و سردرگمی معارضین عراقی در ایران گفت و خواستار برنامه‌ریزی برای آینده آنها - چه به صلح برسیم یا نرسیم - بود که درباره کیفیت برخورد با آنها در هر یک از حالت صلح یا ادامه جنگ مذاکره کردیم . در هر حال باید آنها را راضی نگه داشت و مراعات حالشان را کرد. کردها، عرب‌ها و به‌خصوص اسرای تائب که با ما همکاری می‌کنند و لازم است توجه بیشتری به وضع رفاهی آنها شود. ظهر آقای [احمد] جنتی آمد. راجع به برنامه تمرکز امور فرهنگی و عقیدتی - سیاسی نیروهای مسلح صحبت کرد و از من قول حمایت بیشتر، مخصوصا در مقابل ناهماهنگی احتمالی سپاه خواست و خواستار تایید حضرت امام است.

عصر آقای [خسرو] عروج آمد. گزارش تشکیل سپاه ویژه و هوابرد و نقش آنها را در عملیات مرصاد داد و مدعی است که ضربه اساسی را آنها وارد کرده‌اند. آقای [محمد] انصاری فرمانده هوانیروز آمد و از آمادگی خوب هوانیروز مخصوصا شنود‌ها گفت و کمک بیشتر خواست.

آقایان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشید، [محمد] باقری، [حسین] نجات و [احمد] وحیدی آمدند. گزارش صحنه عملیات مرصاد را دادند. ضربه را کاری‌تر از تصورات اولیه علیه منافقین می‌دانند. طرح‌های عملی آتی احتمالی آینده را در صورت پایدار نشدن آتش‌بس گفتند.