دستیار صوتی مایکروسافت  به چین رسید

‌خبرگزاری فارس: مایکروسافت اعلام کرده که نرم‌افزار کورتانا از این پس روی گوشی‌های ویندوز فون در چین و انگلستان در دسترس خواهد بود. کورتانا برنامه‌ای است که می‌تواند به صورت صوتی پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز فون باشد و برای رقابت با برنامه مشابه شرکت اپل برای گوشی آی‌فون موسوم به سیری عرضه شده است.

جو بالفیوره، معاون واحد سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت در این مورد گفته است: کاربران چینی و انگلیسی ویندوز فون می‌توانند با استفاده از برنامه کورتانا که قادر به تشخیص صدای آنان است به امکانات مختلفی روی سیستم عامل ویندوز فون ۱/۸ دسترسی داشته باشند. قرار است این برنامه طی هفته‌های آینده در دسترس کاربران عادی و همین‌طور برنامه‌نویسان قرار بگیرد.

برنامه مذکور در زبان چینی شیونا نام گرفته و می‌تواند به زبان چینی با کاربران ارتباط برقرار کند. نسخه چینی کورتانا به برخی اطلاعات محلی مانند وضعیت آب و هوا در نقاط مختلف چین، اخبار و.. مجهز شده است.

نسخه انگلیسی برنامه یاد شده هم به لهجه خاص این کشور عرضه شده و دارای اطلاعات محلی خاص این کشور و از جمله اخبار لیگ برتر است.

مایکروسافت برای تسهیل استفاده بهینه از این خدمات قصد دارد سخت‌افزارهای گوشی‌های نوکیا را به روز کند و همین‌طور قراردادهایی را هم با ۱۴ شرکت سازنده گوشی از جمله سامسونگ، اچ تی سی، هوآوی و زد تی‌ای منعقد کرده است.