رشد14درصدی تولید ذوب و 8 درصدی تولید نورد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی (سهامی عام) روزپنجشنبه مورخ ۲۶/۰۴/۱۳۹۳با حضوربیش از۹۰ درصد سهامداران به ریاست آقای محمود کلباسی ونظارت آقایان ناصرفرنگی زاده و فرهادکرلو ودبیری آقای سیدصادق شهرستانی برگزارشد. دراین مجمع پس ازارائه گزارش هیات مدیره وارائه گزارش بازرس قانونی، صورتهای مالی به تصویب سهامداران رسید. همچنین مبلغ ۴۵ ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هرسهم درنظرگرفته شد. روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی هدف همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت برای سال مالی ۱۳۹۳ انتخاب گردیدند. لازم به ذکر است که پس از پایان مجمع عمومی عادی شرکت،انتخابات اعضاء هیأت مدیره صورت گرفت و اعضای زیر برای مدت ۲ سال به عضویت هیئت مدیره شرکت انتخاب گردیدند: ۱-آقای سید تقی شهرستانی ۲- آقای حسن میراب زاده اردکانی ۳- آقای سیدصادق شهرستانی ۴- شرکت مهندسین ماهکار سیستم ۵- شرکت ماهکار روش

تاریخچه

شرکت در تاریخ بیستم مرداد ماه سال یک هزار و سیصد و چهل و هفت با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریال و تحت شماره ثبت ۱۲۵۴۷ تاسیس گردید. نام اولیه شرکت "شرکت سهامی تولید قطعات فولادی" بوده و موضوع کاری شرکت تاسیس کارخانجات ذوب آهن و فولاد و فلزات دیگر، ماشین‏سازی، تولید و ساخت محصولات و لوازم فولادی و آهن و غیره ذکر شده است. بعد از راه‏اندازی خط نورد گرم، نام شرکت به شرکت نورد و تولید قطعات فولادی تغییر یافت و از تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۷۰ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

خلاصه‏ای از وضعیت شرکت

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی یکی از اولین شرکت‏های تولیدکننده ورقهای فولادی می‏باشد که با بیش از ۴۰ سال سابقه، توانسته است به عنوان یکی از تولیدکنندگان خوشنام در عرصه فولاد کشور، ضمن رعایت استانداردهای ملی و بین‏المللی و استاندارد محیط زیست، محصولات خود را با کیفیت مطلوب به بازار مصرف داخلی ارائه نماید. سال ۱۳۹۲ با همت و پشتکار مدیران، مهندسین و کارکنان سختکوش شرکت به ظرفیت تولید ۰۰۰/۱۲۷ تن ورق نائل آمد و تولید ذوب شرکت نیز نسبت به سالهای قبل افزایش یافت. همزمان ساخت استراکچرهای فولادی و ماشین‏آلات صنعتی و نیز ساخت داست کالکتور (غبارگیرهای صنعتی) جهت استفاده در خطوط تولید شرکت و همچنین فروش آن به سایر صنایع از عملکرد سال ۱۳۹۲ شرکت بوده است. علاوه بر این در سال ۱۳۹۲ در راستای طرحهای توسعه، پروژه نورد ورق عریض و پروژه توسعه ذوب شماره ۴ را اقدام نموده که انشاءالله در سال ۱۳۹۳ شاهد پیشرفت چشمگیری در اجرای این دو پروژه خواهیم بود.

در سال جدید و با ادامه رکود فعالیتهای ساختمانی و صنعتی و بالا رفتن قیمت مواد اولیه و هزینه‏های تولید و همچنین افزایش تحریم‏های بین‏المللی، حفظ و نگهداری شرکت از اولویتهای اهداف هیأت مدیره بوده و امید است با حمایت‏های دولت از صنایع فولاد و تثبیت قیمتها و فعال شدن پروژه‏ها در کشور، شاهد فعالیت بهتری در عرصه صنایع فولاد کشور باشیم.

فرصتها

* شرکت به دلیل واقع شدن در اطراف تهران و نزدیکی آن به بازارهای مصرف تهران، از موقعیت خوب و مناسبی برخوردار است زیرا هزینه‏های حمل کالا تا بازارهای آهن (بازار آهن مکان - بازار شادآباد) و شرکت‏های صنعتی اطراف فوق‏العاده پائین می‏باشد.

* تنوع در سایز و ضخامت ورق این امکان را به خریداران می‏دهد که بتوانند کل مایحتاج ورق ساختمانی خود را یک جا تهیه نمایند

* وجود کارگاههای ماشین‏سازی و ماشین‏کاری، امکان انجام پروژه‏ای صنعتی را با توجه به توصیه مسئولین به حمایت از صنایع داخلی فراهم می‏کند.

ارزش تولید سرانه:

ارزش تولید سرانه شرکت در سال ۱۳۹۲ معادل ۰۱۳/۰۲۲/۵ هزار ریال بوده است. این رقم با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‏های تولیدی رقم مناسبی می‏باشد.

تجزیه و تحلیل سود (زیان) سال ۱۳۹۲:

این شرکت در سال ۱۳۹۲ سود ویژه‏ای برابر ۰۰۶/۴۰ میلیون ریال که پس از کسر مالیات بالغ بر ۸۴۵/۳۱ میلیون ریال داشته است. این رقم حدوداً معادل ۱۱۳ درصد پیش‏بینی می‏باشد.

فعالیتهای شرکت در سال ۱۳۹۲:

تولید

تولید سال ۱۳۹۲ شرکت در مقایسه با سال قبل از آن با رشد ۱۴ درصدی در تولید ذوب و رشد ۸ درصدی در تولید نورد همراه بوده است.(به شرح جدول۱)

فروش

ورقهای تولیدی استاندارد شرکت و محصولات ساختمانی مثل پایه ستون و تسمه و .... به طور مستقیم در اختیار متقاضیان قرار گرفته و قطعات ریخته‏گری و ماشین‏آلات صنعتی و اقلام فولادی اکثراً براساس سفارش متقاضی تولید و ارائه گردیده است. تولیدات سازه‏های فلزی شرکت از طریق عقد قرارداد، با مشتریان تولید و به فروش رسیده است.

(به شرح جدول۲)

رشد14درصدی تولید ذوب و 8 درصدی تولید نورد

رشد14درصدی تولید ذوب و 8 درصدی تولید نورد

رشد14درصدی تولید ذوب و 8 درصدی تولید نورد