دنیای‌اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از سفر حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این منطقه در دو ماه آینده خبر داد. حسین فروزان در جلسه انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان (اسکاد) با برشمردن استعدادهای منطقه آزاد ماکو برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا بازارچه مرزی ماکو به سرعت توسعه یابد چون این بازارچه زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم می‌کند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو افزود: سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه بر اساس ضوابط است و از هرگونه پروژه و سرمایه‌گذار واقعی حمایت کامل می‌کنیم و انحصار وجود ندارد چون سازمان به دنبال سود نیست و هدف عمده ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و به طرح‌های دارای توجیه فنی نگاه ویژه می‌شود تا واگذاری‌ها درست انجام شود.

فروزان با تقدیر از پیمانکار احداث جاده ایواوغلی - بازرگان گفت: فنس‌کشی منطقه در اولویت اول برنامه‌های سال ۹۳ سازمان قرار دارد و همزمان موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به‌صورت جدی در هیات دولت مطرح است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. وی اهم پروژه‌های در دست اقدام طی روزهای اخیر سازمان را احداث ترمینال و برج مراقبت فرودگاه منطقه آزاد ماکو و شهرک صنعتی شماره ۲ ماکو به مساحت ۱۳۰ هکتار عنوان کرد و خواستار مشارکت انجمن اسکاد و سایر سرمایه‌گذاران در بخش‌های آپارتمان‌سازی و برج‌سازی شد.

فروزان افزود: در دو ماه آینده ریاست جمهوری اسلامی ایران به منطقه می‌آید و درخواست‌های عمومی مردم منطقه شامل اجرایی شدن اتوبان تبریز - بازرگان و استفاده از درآمد کنترل گازوئیل برای عمران و آبادانی منطقه در این سفر تقدیم ریاست‌جمهور می‌شود.