ایسنا: جنرال موتورز در تلاش برای جلوگیری از پیگیری شکایتی که این خودروساز را متهم کرده مدارک مهم مربوط به سوئیچ احتراق معیوبی که مرگ یک زن اهل جورجیا را در سال ۲۰۱۰ رقم زد، پنهان کرده است ناکام ماند. کاترین تنکسلی، قاضی دادگاه ایالتی کاب کانتی در جلسه‌ای که روز شنبه برگزار شد، پیشنهاد جنرال موتورز را برای رد شکایتی که در ماه مه توسط خانواده بروک ملتون طرح شده بود رد کرد. طبق شکایت تنظیم شده، ملتون در مارس سال ۲۰۱۰ زمانی که سوئیچ احتراق خودرو شورولت کبالت مدل ۲۰۰۵ که سوار بر آن بود، به وضعیت دستگاه‌های جانبی تغییر پیدا کرد، با خودرو دیگری تصادف کرد و کشته شد. والدین این زن در سال ۲۰۱۱ از جنرال موتورز شکایت کردند و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ برای دریافت پنج میلیون دلار خسارت به توافق رسیدند. اما اطلاعاتی که در زمان اولین شکایت مطرح شد از جمله تغییر طراحی در سوئیچ، فراخوان ۶/۲ میلیون دستگاه از خودروهای جنرال موتورز از جمله کبالت را به‌دنبال داشت و موجب تحقیقات کنگره، فدرال و سازمان‌های دیگر در مورد احتمال اطلاع قبلی این خودروساز از مشکل مذکور شد.

پس از این فراخوان والدین ملتون از جنرال موتورز خواستند توافق پنج میلیون دلاری را لغو کند، اما این شرکت از انجام این کار سرباز زد. این خانواده سپس شکایت جدیدی را در ماه مه تنظیم کردند و مدعی شدند این شرکت به شکل کلاهبردارانه‌ای مدارک مهم در مورد سوئیچ را پنهان کرده و مهندس این شرکت که پیش از این در پرونده مربوطه شهادت داد، با وجود ادای سوگند در این باره دروغ گفته است. بر اساس شکایت خانواده ملتون، جنرال موتورز عمدا آنها را گمراه کرده تا وادارشان‌کنند شکایتشان را در خارج از دادگاه حل و فصل کنند. درحالی‌که جنرال موتورز خواستار رد شکایت جدید به دلیل توافق قبلی با خانواده ملتون بوده، اما قاضی آمریکایی اعلام کرد این پرونده می‌تواند جریان پیدا کند.

به گفته لانس کوپر، وکیل خانواده ملتون، تصمیم قاضی برای رسیدگی به این شکایت به وکلایش اجازه خواهد داد پاسخ این پرسش‌ها را که چه کسی در جنرال موتورز در مورد نواقص خودرو دخترشان اطلاع داشت و کسانی‌که تصمیم گرفتند مدارک مربوط به این مشکل در پرونده قبلی پنهان شود، دریافت کنند. بر اساس گزارش رویترز، شکایت خانواده ملتون یکی از ده‌ها شکایتی است که علیه جنرال موتورز در ارتباط با فراخوان مربوط به سوئیچ‌های احتراق معیوب تنظیم شده است. این شکایت‌ها شامل شکایت خانواده‌های کشته شدگان و صدمه‌دیدگان ناشی از این ایراد و همچنین شکایت مصرف‌کنندگان است که می‌گویند خودروهایشان به دلیل این فراخوان ارزشش را از دست داده است.