اتاق اصناف فرصت‌های شغلی ایجاد کند

گروه بازرگانی: اتاق اصناف می‌تواند با استفاده از استعدادهای صنوف و همچنین بهره‌مندی از تجارب ایرانیان مقیم خارج، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در کشور فراهم کند. به گزارش روابط‌عمومی اتاق اصناف ایران، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان مطلب فوق از اینکه اتاق اصناف ایران دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است، استقبال کرد. وی گفت: قانون نظام صنفی تصویب شده قانون خوبی است که باید اصناف با تجاربی که دارند آن را اجرا کنند.

نعمت‌زاده در این باره اظهار کرد: یکی از دلایل ادغام واحدهای تولیدی و توزیعی توجه بیشتر به مسائل و مشکلات اصناف است ضمن اینکه برای اصلاح امور باید تلاش بیشتری صورت گیرد، هر چند حرکت‌های موثر جای تقدیر دارد و قابل قبول هستند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه برای رفع مشکلات اصناف در اول راه هستیم، افزود: مشکلات اصناف باید عنوان شود و نکات مهم قانون نظام صنفی در رسانه‌ها منتشر شود و به اطلاع تمام واحدهای صنفی برسد.

وی خواستار تحول روش و شیوه‌های بازرسی و نظارت در کشور شد و گفت: شیوه و روش‌های بازرسی باید به روز شوند و ضروری است مشکل موازی‌کاری در امر بازرسی بین بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران حل شود و اصناف خود به‌عنوان بازرس عمل کنند.

وی رسالت اتاق اصناف ایران را مهم خواند و اظهار کرد: اتاق اصناف ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها باید به‌صورت یک شکل و متحد عمل کنند، زیرا در این صورت است که بر همه مشکلات فایق می‌آیند.