شاتا: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر بازرسی و نظارت ویژه بر بازار میوه و مرکبات، گفت: کمیته ویژه‌ای برای پیگیری و ساماندهی وضعیت بازار میوه و مرکبات تشکیل شده است. مجتبی فراهانی افزود: کمیته تخصصی بازرسی و نظارت ویژه ساماندهی میوه و مرکبات با حضور نمایندگانی از تعزیرات حکومتی استان تهران، استانداری، شهرداری، دادستان عمومی و انقلاب، فرماندهی انتظامی، فرماندهی پلیس راهور، وزارت جهاد کشاورزی ، روسای اتحادیه‌های بارفروشان و میوه و سبزی‌فروشان و میادین میوه و تره‌بار و دیگر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

فراهانی هدف از برگزاری این کمیته را شناسایی معضلات ناشی از وجود دلالان در ساعات نیمه شب، جلوگیری از سد معبر، عدم صدور فاکتور، الزام بارفروشان میدان به فعالیت در حریم قانونی، چگونگی ساماندهی نصب تابلو توسط حجره‌داران میدان مرکزی و.... دانست و گفت: براساس این طرح مقرر شده تیم‌های نظارت براساس تخلف‌های صورت‌گرفته مجازات‌های مختلفی را درنظر بگیرد، در نوبت نخست تذکر شفاهی بعد تذکر کتبی و درصورت تکرار تخلف، واحدهای متخلف موظف به پرداخت جریمه نقدی هستند و در برخی موارد مراکز متخلف تعطیل می‌شوند.

وی ادامه داد: براساس اقدامات نظارتی و هماهنگی و تعاملات صورت پذیرفته، اتحادیه بارفروشان ملزم به ساماندهی وضعیت صدور فاکتور شده و تمهیدات مناسبی نیز به‌منظور استفاده حجره‌داران از فاکتور رسمی سربرگ‌دار مخصوص هر حجره اتخاذ شده است.