وزیر راه و شهرسازی در دومین سفر خود به شهرهای جدید، آخرین آمار پیشرفت مسکن مهر را اعلام کرد.

آخوندی که بعد از گذشت یک سال از تصدی وزارت راه و شهرسازی، برای بار دوم به پردیس رفت، با بیان اینکه مسکن مهر در کشور به ۸۲ درصد پیشرفت رسیده است، گفت: هم‌اکنون ۱۴۴ هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است.

بحران آب مانع انجام تعهدات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس آخوندی سه‌شنبه‌شب در نشستی که با حضور رئیس و نمایندگان کمیسیون عمران مجلس در پردیس برگزار شد، در خصوص سوال یکی از نمایندگان مجلس در زمینه کمبود آب شرب در کشور اظهار کرد: درست است که محدودیت آبی داریم و این بحث بسیار جدی به حساب می‌آید، اما باید تعهدات به وجود آمده را به نحوی برآورده کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با وزیر نیرو برای رفع این مشکل داشته‌ایم، افزود: در نشست‌ سه‌‌جانبه‌ای با حضور مسوولان وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌ به پروژه مسائل مختلف را رسیدگی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ارزیابی این مشکلات، مصوبات این نشست و چگونگی رفع مشکلات زیربنایی نظیر آب، فاضلاب، برق و گاز را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون به دنبال خدمات روبنایی نظیر مدارس و... هستیم تا این خدمات در شهرهای جدید ایجاد شود.

نظر وزیر درباره پیشرفت مسکن‌مهر

آخوندی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر پیشرفت خوبی داشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های کلی مسکن مهر، یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور در مرحله نازک‌کاری است و اکنون پیشرفت مسکن مهر به حدود ۸۲ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به بزرگی این پروژه، هر یک درصد پیشرفت از ۲ میلیون واحد مسکونی، ۲۰ هزار واحد مسکونی خواهد شد.

هماهنگی با بانک‌ها و وزارت نیرو

وی با بیان اینکه اخیرا با توجه به اتمام نازک‌کاری بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر، هماهنگی بسیار خوبی با وزارت نیرو انجام شده است تا این واحدها تحویل شود، گفت: خوشبختانه پیشرفت خوبی در این زمینه انجام شده و ۱۴۴ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است.

آخوندی با بیان اینکه هماهنگی خوبی با بانک مسکن صورت گرفته است، اضافه کرد: هر یک از واحد‌های مسکن مهر قراردادی دارد و باید استعلام از ثبت اسناد برای صدور دفترچه اقساط برای هر واحد انجام شود و با توجه به پروسه اداری و عملیاتی بانک وقت زیادی را می‌برد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مسکن، این امور اداری با سرعت بالایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تیر ماه رکورد فروش اقساطی را شکستیم، افزود: طی یک ماه، درباره حدود ۴۲ هزار واحد مسکن مهر، فروش اقساطی به اتمام رسیده و امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند؛ در سال‌های گذشته ۱۸ تا ۲۰ هزار قرارداد وجود داشته که در تیر ماه به ۴۲ هزار فقره رسیده و اکنون به دنبال افزایش این آمار هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افزایش این آمار می‌توانیم هرچه زودتر دفترچه‌های فروش اقساطی را به مردم بدهیم تا مردم خود را مالک بدانند؛ همچنین از محل بازگشت آن برای اتمام عملیات پروژه‌ها تامین اعتبار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ‌ کدام از پروژه‌ها بدون نظارت نخواهد بود، تصریح کرد: اگر جایی با مشکل مواجه شویم، کوتاه نمی‌آییم و برخورد قاطعی انجام می‌دهیم تا این پروژه‌ها به خوبی انجام شود.