مرکل میانجی اختلافات دو کشور روزنامه «اینترنشنال نیویورک تایمز» روز گذشته عکس یک خود را به موضوع درگیری‌های شرق اوکراین اختصاص داد. در شرح این عکس آمده است که بر اثر تبادل آتش بین نیروهای طرفدار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین یک تیر به دختری در حال گذر از خیابان اصابت کرده و وی نیز در دم جان باخته است. مادر این دختر نیز توسط پسرش از جسد دختر دور نگه داشته شده است. این روزنامه همچنین درباره درگیری‌های سیاسی اوکراین و روسیه نوشته است که مرکل قصد مدیریت اختلافات بین دوطرف را دارد. در این روزنامه همچنین به موضوع نا‌آرامی‌ها در فرگوسن اشاره شده و در مطلب آن آمده است که شهرهای دیگر باید از نا‌آرامی‌های فرگوسن درس بگیرند. زیرا در این درگیری‌ها مقامات محلی کلید حل معضلات هستند.

مذاکره مستقیم ترکیه با پ.ک.ک

روزنامه حریت‌دیلی روز گذشته تیتر یک خود را به موضوع پ.ک.ک اختصاص داده و در گزارش آن آمده است که دولت ترکیه درخصوص موضوع عراق با اعضای این گروه مستقیم صحبت می‌کند. این روزنامه همچنین یکی از گزارش‌های اصلی صفحه یک خود را به موضوع اختلافات جاسوسی آلمان از ترکیه اختصاص داده و نوشته است که روسای اطلاعاتی ترکیه و آلمان قرار است در این مورد با هم مذاکره کنند. در این گزارش گفته شده که آلمان از رجب طیب اردوغان و برخی از اعضای دولت جاسوسی می‌کرده است. پس از بحث شنود آمریکا از رهبران جهان، هم‌اینک مشخص شده است که آلمان نیز از برخی رهبران جهان شنود می‌کرده است. در این زمینه اشپیگل نوشته بود که آلمان از وزرای امورخارجه آمریکا نیز شنود می‌کرده است.


«ابولا» جان توریست‌ها را تهدید می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال عکس یک خود را به مرد معترضی از آفریقا اختصاص داده که در آن از روند نامناسب درمان ابولا شکایت کرده است. در گزارش این عکس آمده که درمان ابولا به مشکل برخورده است و حتی سلامت توریست‌هایی را که وارد کشورهای آفریقایی می‌شوند به شدت تهدید می‌کند. در این گزارش همچنین کشورهایی که ممکن است سلامتی توریست‌های خارجی را به خطر بیندازد ذکر و اشاره شده است که آفریقای جنوبی هم جزو خطرناک‌ترین نقطه‌هایی است که می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد. در این گزارش همچنین به مذاکرات اخیر روسیه و اوکراین اشاره شده و در آن آمده است که هفته آینده روسای جمهوری روسیه و اوکراین در حاشیه اتحادیه گمرکی اوراسیا دیدار خواهند کرد.