گروه بین‌الملل: پلیس آمریکا، به یک مرد سیاه‌پوست دیگر در «سنت‌لوئیز» در نزدیکی شهر فرگوسن شلیک کرد.

به گزارش «ایلنا» به نقل از رادیو اروپای آزاد، این دومین شلیک پلیس آمریکا به سیاه‌پوستان در این منطقه طی ۱۰ روز گذشته است. این حوادث موجی از اعتراض را در این منطقه آمریکا برانگیخته است. دو افسر پلیس سنت‌لوئیز می‌گویند که این مرد سیاه‌پوست با وجود هشدار آنها به رویشان چاقو کشیده و به یک متری یکی از آنها نزدیک شده بود.

به گزارش شبکه «ان‌بی‌سی» تنها اندکی بعد، حداقل ۱۰۰ نفر در محل جمع شدند و به این اقدام پلیس اعتراض کردند. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده است که روز سه‌شنبه رهبران محلی در فرگوسن از شهروندان خواستند پس از تاریکی در خانه بمانند «تا آرامش برقرار شود.» این خبرگزاری گزارش داد که نیروهای گارد ملی که در فرگوسن مستقر شده‌اند، خود را از محل اعتراضات و تظاهرات دور نگه داشتند.

مصر: آمریکا در برابر معترضان خویشتن‌داری کند

دولت مصر از مقام‌های آمریکایی خواسته است تا در قبال معترضان در شهر فرگوسن ایالت میسوری از خود خویشتن‌داری نشان دهند. به گزارش بی‌بی‌سی، دولت مصر گفت که به‌دنبال تیراندازی مرگبار یک پلیس سفیدپوست به نوجوان غیرمسلح سیاهپوست در ۹ اوت، گسترش تظاهرات در این شهر را از نزدیک دنبال می‌کند. بیانیه دولت مصر شبیه بیانیه‌ای است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در ایام سرکوب معترضان مصری در سال ۲۰۱۳ صادر کرد. خبرنگاران می‌‌گویند انتقادهای مطرح شده توسط مصر، به دلیل اینکه این کشور سالانه یک و نیم میلیارد دلار از آمریکا کمک دریافت می‌کند، عادی نیست.

تظاهرات و درگیری‌های خشونت‌آمیز در شهر فرگوسن آمریکا، اوباما را برای پایان دادن به این وضعیت تحت فشار قرار داده است. بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز از پلیس میسوری خواسته است تا به استانداردهای آمریکا و بین‌المللی پایبند باشد.