مصدومیت یا اینستاگرام؟

دنیای اقتصاد: استقلالی‌ها اگرچه بازی هفته چهارم‌شان برابر سایپا را با یک پیروزی شیرین دیرهنگام پشت‌سر گذاشتند، اما این دیدار تحت‌تاثیر حوادثی قرار گرفت که بعد از پایان مسابقه رخ داد. وقتی جهانبازی با دمیدن در سوتش اعلام کرد استقلالی‌ها ۹ امتیازی شده‌اند، امیرحسین صادقی از جایگاه ویژه استادیوم آزادی پایین آمد تا این موفقیت را در مسیر رختکن به امیر قلعه‌نویی تبریک بگوید. با این حال واکنش سرمربی استقلال درست در وسط زمین چمن آزادی خیلی‌ها را شوکه کرد. از قرار معلوم بین این دو نفر بگومگویی تند در می‌گیرد، اما اطرافیان وارد می‌شوند و قلعه‌نویی و صادقی را از هم جدا می‌کنند. اتفاق مهم‌تر، دقایقی بعد در قسمت VIP رخ می‌دهد؛ جایی که ابتدا یکی از تماشاگران با صادقی درگیری فیزیکی پیدا می‌کند و سپس نوبت به دو نفردیگر رسید که به او تهاجم کنند!

مصدومیتی که پنهان شد

مهم‌ترین دلیل گردگیری سرمربی استقلال با مدافع تیمش، بی‌گمان این بوده که صادقی بعد از عقد قرارداد با استقلال تحت عمل جراحی قرار گرفته و حضور در مسابقات ابتدای فصل را از دست داده است.

امیر که از وضعیت بد خط دفاعی تیمش شاکی است، انتظار داشته با رفتار صادقانه امیرحسین مواجه شود و بتواند در فصل نقل‌وانتقالات مدافع دیگری بگیرد، اما حالا دست او در پوست گردو مانده است. اگرچه قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش به خبرنگاران اجازه نداد در مورد صادقی سوال کنند، اما گویا میرشاد ماجدی راجع‌به این مساله حرف دل امیر را زد. سرپرست استقلال ساعتی بعد از پایان بازی گفت که امیرحسین «بعد از عقد قرارداد» داستان مصدومیتش را به استقلالی‌ها گفته است. صادقی اما زیر بار نمی‌رود. او که در فاصله ۲۴ ساعت بعد از پیروزی آبی‌پوشان با چند رسانه مصاحبه کرده و اتفاقا در تمام آنها مدعی شده مشکلی با قلعه‌نویی ندارد، اضافه کرده که اصلا قرار به عمل جراحی نبوده و وی به خاطر اصرار کادر فنی و پزشکی آبی‌ها برای حفظ سلامتی‌اش زیرتیغ رفته است. با این وجود ستوده -پزشک استقلال- در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم چیز دیگری می‌گوید: «صادقی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با وجود آسیب‌دیدگی که در تمرینات تیم ملی برایش ایجاد شد، مُسکن مصرف کرد و به میدان رفت و این موضوع باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌اش شد. بازیکنان به صورت امانت در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و کادر پزشکی تیم ملی باید با باشگاه‌ها از جمله کمیته پزشکی باشگاه استقلال در تماس باشد که این اتفاق درباره صادقی رخ نداد.»

معمای اینستاگرام

اما برخی‌ها معتقدند برای ریشه‌یابی مشکلات قلعه‌نویی با امیرحسین صادقی، احتمالا باید به کمی قبل‌تر برگشت؛ به جایی که مدافع آبی‌ها تحت‌تاثیر نمایش درخشان تیم ملی در برابر آرژانتین به ستایش شدید از کارلوس کی‌روش پرداخت. امیرحسین در آن زمان پستی روی اینستاگرامش گذاشت که در آن به تندی از منتقدان سینیور گله شده بود و البته کیست که نداند جدی‌ترین مخالف کارلوس طی این مدت، امیر قلعه‌نویی بوده است.

در بخشی از پست امیرحسین می‌خوانیم: «تو گفتی یک تیم، یک هدف، یک رویا، ما گفتیم مربی ایرانی هم بود همین بود، تو گفتی اردوی آمادگی، ما گفتیم لیگ برتر، تو به گفته‌هایت عمل کردی و ما هنوز می‌گفتیم. تو کار را تمام کردی و من امیدوارم که ما هم دیگر یاوه نگوییم!» شاید گذشت زمان نشان بدهد همه مشکلات صرفا ناشی از مصدومیت صادقی بوده یا بحث ابراز ارادت غلیظ او به کی‌روش هم در وقوع این اصطکاک تاثیر داشته است؟!