دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، احسان اکبری: رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به صادرات سه میلیارد و ۵۰ میلیون دلاری از مرزهای استان در سال گذشته گفت: سهم صنعت استان از این میزان ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. معراج محرابی افزود: از کل صادرات صورت گرفته از مرزهای استان در سال ۹۲، حدود ۴۸۷ میلیون دلار در بخش صنعت بوده که ۳۰۰ میلیون دلار آن مربوط به کرمانشاه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ نیز رقمی بالغ بر دو میلیارد و ۵۹۷ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان صورت گرفت که ۳۴۴ میلیون دلار آن سهم صنعت بود.

محرابی افزود: با مقایسه میزان صادرات دو سال گذشته به این نتیجه می‌رسیم که در پایان سال ۹۲، میزان صادرات بخش صنعت از مرزهای استان حدود ۴۲ درصد نسبت به سال ۹۱ رشد داشته است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه همچنین به هدف‌گذاری انجام گرفته برای تحقق صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: از این میزان صادرات، ۶ میلیارد دلار آن سهم سایر استان‌ها و چهار میلیارد دلار نیز سهم استان کرمانشاه است.

وی یادآور شد: از چهار میلیارد دلار سهم استان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سهم اتاق‌های بازرگانی و تعاون، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن سهم صنعت و معدن، ۴۰۰ میلیون دلار سهم بخش کشاورزی، ۴۰۰ میلیون دلار سهم بخش خدمات فنی و مهندسی و ۳۰۰ میلیون دلار نیز سهم بخش صنایع دستی و گردشگری و توریسم درمانی استان است.

محرابی افزود: برای تحقق صادرات ۱۰ میلیارد دلاری از مرزهای استان برنامه‌هایی از جمله سهولت در امر تردد و امکان ترانزیت کامیون‌های ایرانی به داخل خاک عراق، ایجاد بسترهای لازم و سرعت بخشیدن در امر تخلیه و بارگیری به‌طور اتوماسیون در مبادی خروجی و شبانه روزی کردن فعالیت نهادهای مسوول در امر صادرات همچون گمرک، استانداری، گذرنامه و سایر دستگاه‌های اجرایی مستقر در میادین خروجی تدوین شده است.