دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان تا پایان سال بین ۱۳ تا ۱۵هزار شغل در استان ایجاد کرد. عبدالحسن مقتدایی گفت: اعضای شورا نباید طوری رفتار کنند که شرایط و جو خاصی بر دیگران غالب شود بلکه باید تمام تلاش خود را در زمینه اشتغال روی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار دهند.

وی با بیان اینکه اگر یک پنجم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان پیاده شود تا حدودی مشکل بیکاری برطرف خواهد شد، افزود: قطعا با یک برنامه‌ریزی صحیح تا پایان امسال بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر از افراد بومی استان می‌توانند مشغول به‌کار شوند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به واسطه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری روزانه بالغ بر ۶ میلیارد تومان درآمد ایجاد خواهد شد که اگر این میزان پول وارد بازار شود، باعث رونق در امر اشتغال خواهد شد؛ پس فرمانداران باید تمرکز خود را روی این طرح قرار دهند.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش صنعت و به‌ویژه کشاورزی باید بالای ۸۰ درصد باشد، افزود: متاسفانه ما روی موضوعات کوچک بحث و گفت‌وگو می‌کنیم، درحالی‌که طرح‌های بزرگی همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را رها کرده‌ایم، از این رو باید بررسی و بخش صنایع کشاورزی را احیا کنیم.

مقتدایی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به بخش صنایع تبدیلی توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که این بخش از صنعت در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و درآمدزا است.

وی بیان کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری حداقل ۴ سال طول خواهد کشید، از این رو این طرح می‌تواند تنفس خوبی برای رونق اشتغال استان به شمار رود.

استاندار خوزستان با توجه به محور ریلی و جاده‌ای که از مسیر شلمچه تا اندیمشک در استان وجود دارد، گفت: می‌توان در بهترین نقطه از این مسیر یک منطقه آزاد کشاورزی ایجاد کرد تا از این طریق سرمایه‌گذاران خارجی وارد استان شوند.

وی عنوان کرد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عمده زمین‌ها در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد از این رو باید از موقعیت آب و هوایی استان نهایت استفاده را کرد، به‌عنوان مثال تجربه صادرات گل و گیاه دزفول باید در تمام زمینه‌ها رونق پیدا کند.

مقتدایی خطاب به فرمانداران گفت: موضوع طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در دستور کار خود قرار دهید، چرا که فرصت شغلی خوبی در آن نهفته است.

استاندار خوزستان سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های گردشگری را از موضوعات مهم دیگر در امر اشتغال دانست و گفت: با توجه به اینکه موافقت جذب یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش گردشگری به تصویب رسیده است، به‌راحتی می‌توان با جذب سرمایه‌گذار در استان اشتغال ایجاد کرد.