گروه خودرو: پس از مدت‌ها مناقشه بر سر قیمت خودرو، بالاخره سه شنبه گذشته رئیس شورای رقابت از کاهش سه درصدی قیمت برخی محصولات پرتیراژ خودروسازان خبر داد. اعلام این خبر در شرایطی رخ داد که خودروسازان بارها اعلام کرده بودند به‌دلیل زیان انباشته‌ای که از سال گذشته دارند، امکان کاهش قیمت برای آنها وجود ندارد.

اما در شرایطی که کارشناسان عقیده دارند این میزان کاهش قیمت در نتیجه فشارهای اخیر از سوی مجلس و دولت بر خودروهای داخلی اعمال شده است، عضو انجمن قطعه‌سازان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد «کاهش سه درصدی قیمت برخی خودروها نوعی تخفیف شرکت‌های خودروساز به مردم است و خودروسازان برای آرامش بازار این تصمیم را گرفته‌اند.»

اما نجفی‌منش در توضیح بیشتر در رابطه با اظهارنظر خود به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: مشخص است که اصولا کاهش قیمت به این شکل امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با فشار و اجبار.

او در ادامه دلیل اینکه از کاهش سه درصدی قیمت خودروهای داخلی تحت عنوان «تخفیف» یاد کرده‌ است می‌گوید: برای مثال وقتی قیمت یک کالا ۱۰ تومان است ، نمی‌توان با اجبار آن را به ۹ تومان رساند، در رابطه با قیمت خودرو نیز این اتفاق رخ داده است، در واقع قصد من این بوده که بگویم این کاهش قیمت منطقی نیست و اگر هم اتفاق افتاده و خودروسازان با آن موافقت کرده‌اند به این معنا نیست که قیمت‌های قبلی غیرواقعی بوده است.

این عضو انجمن قطعه‌سازان عقیده دارد کاهش اخیر قیمت در محصولات خودروسازان «تخفیفی» بوده که خودروساز به مشتریان داده و بابت آن از قیمت واقعی خودرو چشم‌پوشی کرده است. نجفی‌منش در ادامه در رابطه با کاهش سه درصدی قیمت ۶ محصول پرتیراژ دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور گفت: خودروسازان با در نظر گرفتن شرایط بازار به توصیه‌های انجام شده در مورد قیمت خودرو عمل کرده و ۳ درصد تخفیف را برای مردم در نظر گرفته‌اند تا شرایط بازار به سمت آرامش پیش رود. او با بیان اینکه التهابات این روزهای بازار خودرو و البته اعتراض بخش‌های مختلف از جمله مجلس باعث شد تا خودروسازان چنین تخفیفی را برای مشتریان در نظر بگیرند، افزود: با افزایش حجم تولید و فروش محصولات در بازار ممکن است در آینده شاهد کاهش و منطقی شدن قیمت خودرو در سطح بازار باشیم.