خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور باید گروهی از بخش خصوصی را که شناخت کافی از دیپلماسی دارند، تعیین کرده و به آنها ماموریت دهد تا برای گشایش اقتصادی در روابط ایران با غرب اقدام کنند.اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: هم اکنون مشکلات اقتصادی به دلیل عدم حمایت سیستم بانکی از تولید، همچنان پابرجا است و در روابط تجاری ایران با خارج از کشور نیز گشایش خاصی ایجاد نشده است؛ این درحالی است که دولت باید به سرعت در سرمایه بانک‌ها تجدیدنظر کرده و مسائل فروش نفت ایران به کشورهای مختلف دنیا از جمله اروپایی‌ها را حل کند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین روابط اقتصادی ایران با غرب هنوز دچار ابهام است؛ بنابراین باید به سرعت روابط اقتصادی و مبادلات تجاری با همسایگان و نیز هند، چین و ژاپن بهبود یابد بنابراین تیم‌های قوی باید به این کشورها اعزام شود و با آنها مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه غرب خواستار روابط اقتصادی و توسعه آن با ایران است، تصریح کرد: اروپایی‌ها آماده توسعه روابط تجاری با ایران هستند، اما به دلیل احساس ترس از آمریکا، وارد مذاکره با ایران نمی‌شوند و اگر هم مذاکره می‌کنند، حاضر به توافق عملیاتی نیستند. بنابراین باید تیم‌های قوی از سوی دولت تعیین شود و با اعزام به اروپا، مذاکرات اقتصادی را به سرعت آغاز کنند.

وی اظهار کرد: آلمان، فرانسه و انگلیس به خاطر سپرده‌هایی که از ایران به مالزی انتقال یافته، رنج می‌برند ولی با سفیران ایران حرف نمی‌زنند و منتظر تیم‌های غیرسیاسی و گروهی اقتصادی هستند که البته این بخش باید سیاست را بداند و از دولت و رئیس‌جمهور ماموریت داشته باشد.