آمازون وارد دنیای بازی شد

خبرگزاری فارس: آمازون در بی‌سابقه‌ترین مورد از خرید یک شرکت تجاری دیگر، حدود ۹۷۰ میلیون دلار صرف تملک شرکت توییچ کرد که در زمینه ارائه خدمات آنلاین بازی فعال است. به گزارش سی نت، این مساله به تایید هر دو شرکت رسیده و قرار است آمازون این مبلغ را به طور نقدی پرداخت کند. آمازون تا به حال هرگز چنین پولی را صرف خرید شرکت‌های فناوری دیگر نکرده بود و با این کار نشان داده که در اندیشه متنوع کردن حوزه‌های کاری خود است. از سوی دیگر با این کار آمازون می‌تواند محتوای ویدئویی متنوع‌تر و اختصاصی خود را ارائه کند که مشتاقان بازی‌های ویدئویی را هم جذب خود خواهد کرد.

پلت‌فرم ویدئویی توییچ به کاربران امکان می دهد تا علاوه بر انواع بازی‌ها به فیلم‌هایی با موضوع توصیف و نقد بازی‌ها و همین‌طور برنامه‌های متنوع در این زمینه دسترسی داشته باشند. تعداد مخاطبان این خدمات در ماه‌های اخیر رشد خوبی داشته و شرکت‌های عرضه کننده محتوای ویدئویی از این طریق هم تقریبا در ۶ماه اخیر دو برابر شده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین آمار تعداد مخاطبان توییچ از ۴۵ میلیون نفر به ۵۵ میلیون نفر افزایش یافته است. هر کاربر این خدمات به طور متوسط ۱۰۶ دقیقه را صرف استفاده از آنها می‌کند.

این دومین تحول اساسی در فرآیندهای تجاری شرکت آمازون است. این شرکت یک ماه قبل با عرضه گوشی هوشمند فایرفون با قابلیت‌های ویژه هم توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده بود.