دنیای‌اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: تداوم خشکسالی‌های چند سال اخیرموجب افزایش تعداد روستاهای مواجه با کمبود آب در آذربایجان غربی شد.

کاظم محمدی‌اقدم با بیان اینکه در مردادماه سال‌جاری تعداد روستاهای مواجه با کمبود آب در استان به ۳۰۷ روستا افزایش یافته است، اظهار کرد: برای مقابله با این مشکل و رفع آن، بررسی‌های لازم توسط مدیران امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان‌ها انجام و راهکارهای کوتاه‌مدت برای عبور از این مرحله اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه تداوم خشکسالی‌ها همچنین موجب جیره‌بندی آب در ۱۹۹روستای استان شده است، افزود: میزان کمبود آب شرب در این روستاها به ۳۹۸ لیتر در ثانیه افزایش یافته است. محمدی‌اقدم با دعوت از اهالی روستاهای استان برای صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: با جمع‌بندی موضوعات و بررسی راهکارها، اقدامات عملی برای رفع مشکل کمبود آب در روستاها آغاز خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین از بهره‌برداری هشت طرح آبرسانی روستایی در هفته دولت در استان خبر داد و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از ۸۰۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۸۳۵ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. وی بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای سارالان، قرالر کوه، قره‌حسنلوی خواجه پاشا و حاجی‌آباد شهرستان ارومیه، صوفیان اشنویه، بارانی عجم، بارانی کرد و شیخ احمد شهرستان نقده را از اهم این طرح‌ها عنوان کرد. محمدی‌اقدم گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۰ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان که شامل حفر و تجهیز چند حلقه چاه و احداث خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخزن هوایی و زمینی هزینه شده است.