خبرگزاری مهر: ایران خواستار توازن در مبادلات و تراز تجاری با کشور برزیل به خصوص در عرصه کشاورزی شد. حسن یونس سینکی در نشست مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در ایران، سطح همکاری‌ها قابل قبول نیست و میان صادرات و واردات از برزیل توازنی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی افزود: با توجه به کیفیت عالی محصولات ایران همچون پسته، زعفران، کشمش و خرما انتظار داریم زمینه صادرات این محصولات به برزیل فراهم شود.

وی ادامه داد: ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی درزمینه صادرات نفت و پتروشیمی است و برزیل می‌تواند با واردات نفت و پتروشیمی از کشور ما و تهاتر با نیازهای وارداتی‌مان، همکاری‌ها را به‌طور منطقی گسترش دهد. وی با بیان اینکه کشت فراسرزمینی از سیاست‌های جدی دولت و وزارت جهادکشاورزی است، اظهار کرد: ۲۲درصد کل زمین‌های کشاورزی مستعد دنیا معادل ۴۰۰ میلیون هکتار در برزیل واقع شده است و می‌طلبد ما برای کشت فراسرزمینی از این ظرفیت برزیل استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی ضمن اعلام درخواست ایران برای انتقال تکنولوژی و فناوری از برزیل در عرصه کشاورزی گفت: برزیل می‌تواند ازطریق انتقال دانش فنی تولید و تکثیر گونه‌های گرمسیری مانند انبه، موز وخرمالو به ظرفیت‌های تولید ایران کمک کند.