ایسنا: وزارت آب و برق پاکستان به دنبال موافقت دولت این کشور با تمدید قرار‌داد با شرکت توانیر ایران برای واردات 74 مگاوات برق به بلوچستان است.

به گزارش روزنامه بیزینس رکوردر، شرکت برق پاکستان و شرکت مدیریت تولید و انتقال برق ایران (توانیر) در سال ۲۰۰۲ قرار‌داد ۳۰ ساله‌ای را برای خرید و فروش ۳۲ مگاوات برق به قیمت سه سنت در هر واحد برای دوره مقدماتی سه ساله به منظور تامین تقاضای برق بلوچستان امضا کردند.

میزان واردات برق از ایران بعد از این قرار‌داد ابتدا به ۳۹ مگاوات و سپس به ۷۴ مگاوات رسید. شبکه برق شرکت توانیر برای عرضه ۷۴مگاوات برق به پاکستان ۱۶ فوریه ۲۰۱۲ تقویت شد. تعرفه پنج سنت برای هر واحد برای دوره سه ساله منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۰۸ تعیین شد و سپس برای دوره یکم ژانویه ۲۰۰۹ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰ به ۲۵/۶ سنت در هر واحد رسید.

تعرفه اجرایی از اول ژانویه ۲۰۱۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ براساس فرمولی که در اصلاحیه دوم ارائه شده تعیین شده و پابرجا است. به منظور تعیین مجدد تعرفه برق برای یک دوره دیگر و مذاکره درباره مسائل دیگر دیداری بین نمایندگان پاکستانی و مسوولان شرکت توانیر در ماه مارس امسال در تهران برگزار شد. در این دیدار توافق شد که تعرفه انتقال برق طبق دوره یکم ژانویه ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۴ باقی بماند.