آسیا رکورددار برترین بیمارستان‌های توریسم سلامت
گروه ترجمه: اتحادیه کیفیت گردشگری پزشکی در گزارشی فهرست 10 بیمارستان برتر درزمینه گردشگری پزشکی را منتشر کرده است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در این گزارش آمده است: گردشگران پزشکی باید آگاه باشند که ایمنی و کیفیت در هر بیمارستانی، صرف‌نظر از اینکه چقدر خوب است یا در کدام کشور قرار دارد، تضمین شده نیست. این اتحادیه در گزارش خود از همه گردشگران پزشکی خواسته است به‌دقت استفاده از خدمات شرکت‌های گردشگری پزشکی امتحان شده و حرفه‌ای را درنظر بگیرند که محدوده کاملی از خدمات مدیریت مراقبت را ارائه می‌دهند. براساس این گزارش هر شرکت گردشگری پزشکی، پزشک، درمانگاه یا بیمارستان که دارای گواهی‌نامه گردشگری پزشکی از اتحادیه کیفیت گردشگری پزشکی است، کل بسته مدیریت مراقبت پزشکی را برای گردشگران پزشکی فراهم می‌کند.

۱۰ بیمارستان برتر در زمینه گردشگری پزشکی در سال ۲۰۱۳ براساس گزارش این اتحادیه عبارت است از:

1. مرکز پرینس کورت، کوالالامپور، مالزی

مرکز پزشکی پرینس کورت به گردشگران پزشکی گزینه‌های جراحی بسیار عالی ارائه می‌کند. خدمات ویژه این مرکز شامل یونیت سوختگی پیشرفته و بخش باروری آزمایشگاهی با دستگاه‌های کنترل چند جنین است. یک مدیر ارشد همه بیماران بین‌المللی و خدمات گردشگری پزشکی و روش‌های درمان را هماهنگ می‌کند و به گردشگران پزشکی اطمینان می‌دهد که هماهنگی مراقبت با نیازهای گردشگر پزشکی در اولویت است.

2. آشلپیوس کلینیک بارمبک، هامبورگ، آلمان

آشلپیوس کلینیک بارمبک برای پاسخگویی سازمانی به گردشگران پزشکی، یک مدیر گردشگری پزشکی جدید استخدام کرده است. این مرکز تلاش‌هایش را برای برآورده کردن نیازهای گردشگران پزشکی در کشورهایشان افزایش داده است. این مرکز به‌تازگی کتاب‌های راهنمای پزشکی خود را به زبان‌های عربی، روسی و انگلیسی به‌روزرسانی کرده و از این طریق اطلاعات فراوانی را درباره خدمات این بیمارستان در اختیار گردشگران قرار داده است. این بیمارستان برای گردشگرانی که درمان آنها نیازمند تجهیزات پیشرفته‌ای است، اهمیت ویژه‌ای دارد. این بیمارستان برای آزمایش تجهیزات مدرن پزشکی با شرکت‌های تکنولوژی آلمانی همکاری می‌کند. گروه آشلپیوس بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی فعال در اروپا است.

3. مرکز پزشکی کلمانسو، بیروت، لبنان

مرکز پزشکی کلمانسو وابسته به بیمارستان جونز هاپکینز در بالتیمور است و بیمارستانی پیشتاز در خاورمیانه به شمار می‌رود. این مرکز سال گذشته «۶ هدف بین‌المللی ایمنی بیماران» را پذیرفت، استفاده از گذرواژه‌های حفاظت شده را برای دسترسی به سوابق الکترونیکی بیماران افزایش داد و دوره‌های چندرشته‌ای را به‌منظور درمان‌های پزشکی هماهنگ‌تر برای بیماران، ارائه کرد. این مرکز به‌طور مداوم مشکلات بیماران، همچون پرداخت صورت‌حساب و مسائل اخلاقی در مراقبت، را پی‌گیری می‌کند.

4. بیمارسان فورتیس، بنگلور، هند

این بیمارستان، برای گردشگرانی که به‌دنبال روش‌های ارتوپدی هستند، گزینه‌های جراحی بسیار عالی ارائه می‌کند، ازجمله جراحی لگن. این بیمارستان با برخی از آژانس‌های سفرهای پزشکی واقع در آمریکا همکاری می‌کند تا پس از بازگشت بیماران آمریکایی به کشورشان، مراقبت و ارائه خدمات به آنان را پیگیری کند.

5. بیمارستان ووریدال اسپین، سئول، کره‌جنوبی

این بیمارستان منحصربه‌فرد، در درمان مشکلات ستون فقرات در جهان پیشتاز است. نفوذ و اعتبار بیمارستان ووریدال از طریق پزشکان و سرمایه‌گذاری‌های مشترکش با بیمارستان‌های آسیا و اروپا در سراسر جهان گسترده شده است. این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی در این فهرست است.

6. بومرونگراد اینترنشنال، بانکوک، تایلند

این بیمارستان، شناخته شده‌ترین بیمارستان برای گردشگران پزشکی است. این بیمارستان به مدت ۲۰ سال است که پذیرای بیماران خارجی است. بومرونگراد به شدت در ادغام سوابق پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه‌ها و دیگر بخش‌های بیمارستان در پیشرفته‌ترین فضای الکترونیکی سرمایه‌گذاری کرده است. تمرکز این بیمارستان بر تکنولوژی و مدیریت به سبک آمریکایی آن در وب‌سایت بیمارستان نمایان است. این وب‌سایت الگویی برای دیگر بیمارستان‌های بین‌المللی است. این بیمارستان شبکه‌ای از نمایندگی‌های منحصربه‌فرد را اداره می‌کند.

7. مرکز پزشکی آنادولو، استانبول، ترکیه

استانبول موطن بسیاری از بیمارستان‌های عالی است. بیمارستان آنادولو درمان و مراقبت با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد به اهمیت گردشگران پزشکی پی‌برده است. پزشکان و پرستاران این بیمارستان چندزبانه هستند. این بیمارستان همچنین از خدمات و سیستم‌های حمایتی که گردشگران باید از آن برخوردار باشند، کاملا آگاه است.

8. مرکز بانکوک هاسپیتال، بانکوک، تایلند

گل سرسبد بزرگ‌ترین بیمارستان زنجیره‌ای خصوصی در تایلند، مرکز پزشکی بانکوک هاسپیتال است. این بیمارستان بسیاری از معیارهای اتحادیه کیفیت گردشگری پزشکی را رعایت کرده و یکی از بهترین بیمارستان‌های جهان در زمینه گردشگری پزشکی به شمار می‌رود. شاخه‌های این مرکز پزشکی در بانکوک عبارت است از: بیمارستان قلب بانکوک، بیمارستان بین‌المللی بانکوک و بیمارستان سرطان واتانوسوت. این بیمارستان در وب‌سایت خود فهرستی از شرکت‌های گردشگری پزشکی با کیفیت را ارائه کرده است و شبکه نمایندگی‌ها را اداره می‌کند.

9. بیمارستان گلنیگلس، سنگاپور

گروه بیمارستان‌های پارک‌وی درمیان بیمارستان‌های خصوصی سنگاپور از استاندارد بالایی برخوردار بوده و بیمارستان گلنیگلس گل سرسبد آن است. گروه پارک‌وی در سراسر آسیا مالک بیمارستان است.

10. موسسه قلب آسیا، بمبئی، هند

این بیمارستان یکی از معدود مراکز در جهان است که نزدیک به ۱۰۰ درصد جراحی‌های عمل قلب باز را روی قلب تپنده انجام می‌دهد و درصد قابل توجهی پیوند شریانی کلی انجام می‌دهد. این بیمارستان کمترین نرخ مرگ و میر جراحی در جهان را دارد؛ به طوری که نرخ مرگ و میر در جراحی بای‌پس ۲۶/۰ درصد است و آمار مرگ و میر کل جراحی‌ها ۸/۰ درصد است. برخی از جراحی‌های چالش‌برانگیز و موارد نادر در این بیمارستان به‌طور معمول انجام می‌گیرد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، تشکیل شرکت‌های گردشگری پزشکی، حضور پزشکان و پرستاران حاذق با تسلط به زبان‌های خارجی، بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فضای الکترونیکی، مراقبت از گردشگران سلامت با کیفیت بسیار بالا، به‌کارگیری مدیران متخصص گردشگری پزشکی، ایجاد تخصص در یک مورد خاص درمان و... از عوامل عمده قرار گرفتن این ۱۰ بیمارستان در لیست اتحادیه کیفیت گردشگری پزشکی است.