حمید محمدی- گروه بورس: شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز سه‌شنبه، اولین صعودش را با ۴۱ واحد ارتقا طی شهریور ۹۳ به ثبت رسانید و در ارتفاع ۷۳۵۴۱ واحدی آرام گرفت. در همین راستا طی معاملات روز سه‌شنبه، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در نقش خریدار ظاهر شد. سرمایه‌گذاری ملی ایران در کنار خرید ۳۲ هزار سهم از «قشرین»، ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار سهم از «کسعدی» را نیز به سبد سهام خود افزود.

در نماد «کسعدی»، سرمایه‌گذاری صبا تامین و صندوق بازنشستگی کشوری به ترتیب ۲۷ میلیون و ۶۳۴ هزار سهم و ۱۹ میلیون و ۷۹ هزار سهم در این نماد را به سبد سهام خود افزودند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه خرید هایش در نماد «ارفع»، بیش از ۷۶۵ هزار سهم دیگر از همین نماد را به سبد سهام خود افزود.

شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان(سهامی خاص) در حالی ۱۰۰ هزار سهم از «غمینو» را عرضه کرد که خریدار ۱۰۰ هزار سهمی در نماد «غپینو» بود.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا جهاد (سهامی خاص)، مانند روزهای قبل در نقش خریدار «ولغدر» ظاهر شد و این بار ۲۰۰ هزار سهم از این نماد را خریداری کرد. صبا جهاد ۵هزار سهم از «خنصیر» را هم به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی در ادامه سیاست خرید و فروش خود در بورس تهران در حالی خریدار ۴۶۱ هزار سهم از «وبانک» بود که ۹۱ هزار سهم از «درازک»، ۵۶ هزار سهم از «خفنر» و ۵۲ هزار سهم از «ونیرو» را عرضه کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان در حالی ۴۵۰ هزار سهم از «غاذر» را در معاملات روز سه‌شنبه عرضه کرد که طی معاملات روز دوشنبه نیز به عرضه ۱۵۰ هزار سهمی «غاذر» اقدام کرده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار سهم از «پارسان» را به سبد سهام خود افزود.

در نماد بانک ملت، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت به ترتیب یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۵۰ هزار سهم «وبملت» را جمع‌آوری کردند.

در نماد «خعتبار» دو شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس و اندیشه افراز شرق(سهامی خاص) به ترتیب ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم از این نماد را عرضه کردند. این دو شرکت در مجموع مالک ۸ درصدی «خعتبار» هستند.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص) پس از چند روز معاملاتش را در نماد «خودرو» پیگیری کرد و این بار یک میلیون و ۴۹۴ هزار سهم از این نماد را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت سهام امیر عرضه‌کننده سهام در دو نماد «فجام» و «خشرق» بود و به ترتیب ۵۰ هزار و ۲۵۰ هزار سهم از این دو نماد را فروخت.

شرکت سامان تجارت تدبیر ایرانیان (سهامی خاص)،

۷ میلیون و ۳۴۴ هزار سهم از «میدکو» را در قیمت‌های متعادل روز سه‌شنبه از سبد سهام خود خارج کرد. سامان تجارت تدبیر ایرانیان مالک بیش از ۲ درصد از سهام «میدکو» است.