قیمت نفت برنت در معاملات دیروز، ۳۲ سنت افزایش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم،اما قیمت نفت برنت به‌دلیل فزونی عرضه و کاهش تقاضا در اروپا و چین برای دومین ماه متوالی همراه با کاهش بوده‌است. با کاهش تقاضا و فزونی عرضه در حوزه آتلانتیک، قیمت نفت برنت از بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود، بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت و در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم در بیش از یک سال گذشته رسید. براساس این گزارش، در روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت بود. نفت خام آمریکا نیز متاثر از آمارهای مثبت اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال، با ۲۲ سنت رشد قیمت، ۹۴ دلار و ۷۷ سنت معامله شد. اما قیمت نفت در ماه جاری در مسیر ثبت بیش از ۳ درصد کاهش قرار دارد.بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من از این کاهش قیمت قابل توجه طی چند هفته اخیر متعجب شده‌ام.» وی افزود: «این شانس وجود دارد که ما حداکثر کاهش قیمت‌ها را پشت سر گذاشته باشیم.»

براساس نتایج یک تحقیق، صادرات نفت غرب آفریقا به آسیا در ماه سپتامبر به نزدیکی بالاترین رقم خود رسید، هرچند که عرضه در بازار دریای شمال همچنان کافی است.

تولید نفت در سایر نقاط جهان نظیر کشورهای عضو اوپک نیز به‌رغم تنش‌های ژئوپلیتیک در عراق، لیبی و اوکراین افزایش یافته است.اوپک که یک‌سوم نفت جهان را تامین می‌کند، به‌دلیل افزایش تولید کشورهای ایران، لیبی و آنگولا، تولید نفت خود را در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش داد.

تحلیلگران انتظار دارند در صورت بدتر شدن اوضاع اوکراین، قیمت نفت تا حدودی افزایش یابد.