خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با تاکید بر اینکه دوره ارزان‌فروشی برق تمام شده است، سیاست‌های جدید دولت به‌منظور افزایش سهم برق پاک در سبد انرژی کشور را تشریح کرد و گفت: با مشارکت وزارت نفت، مابه‌التفاوت تولید انرژی پاک براساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. یوسف آرمودلی با بیان اینکه هم اکنون در ایران برق با قیمت بسیار ارزانی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، گفت: دوره ارزان‌فروشی برق تمام شده و باید این روند متوقف شود.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با یادآوری اینکه در شرایط فعلی حدود ۱۲ درصد مصرف برق کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد، تصریح کرد: این در حالی است که هم اکنون برق را با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار کشاورزی قرار می‌دهیم.

این مقام مسوول در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو به منظور افزایش سهم برق پاک و تجدیدپذیر در سبد انرژی ایران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی پیش روی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور پایین بودن صرفه اقتصادی برای مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه برگشت سرمایه به‌عنوان مهم‌ترین رکن سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید برق پاک در کشور هنوز روندی منطقی به خود نگرفته است، بیان کرد: این مشکلات به دلیل وجود چالش‌های فراوان در اقتصاد انرژی و قیمت‌گذاری حامل‌های مختلف انرژی به ویژه برق در کشور است. آرمودلی مهم‌ترین مسوولیت دولت برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر همچون برق بادی، خورشیدی و زمین گرمایی در سبد انرژی کشور را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست.